• کد خبر : 14772
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 11 دی 1402 - 8:57 ق.ظ
  • اندازه فونت

آموزش ثبت‌نام اینترنت رایگان دولتی

آموزش ثبت‌نام اینترنت رایگان دولتی

پس از وعده وزارت ارتباطات درباره آغاز ثبت نام اینترنت رایگان برای کاربران از ساعاتی پیش امکان ثبت نام برای دریافت اینترنت رایگان در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند فعال شده است. تاکنون اطلاعاتی درباره زمان و حجم بسته رایگاه منتشر نشده است. در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار به آموزش نحوه ثبت نام اینترنت رایگان می‌پردازیم.

به گزارش واژه، هفته پیش وزارت ارتباطات با افزایش 34 درصدی قیمت بسته‌های اینترنت موافقت کرد و در همین رابطه شاهد افزایش قابل توجه و بیش از انتظار قیمت هر گیگابایت اینترنت هستیم. ایرانسل، همراه اول و شاتل موبایل نیز با بروزرسانی لیست قیمت، بسته‌های اینترنت خود را گران کردند.

پس از گران شدن اینترنت توسط اپراتورها، وزارت ارتباطات با ارسال پیامکی به کاربران اعلام کرد که برای فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از تاریخ ۱۲ دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنند.

اکنون این گزینه در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند فعال شده است. اما در ادامه به شما می‌گوییم چگونه برای اینترنت رایگان ثبت نام کنید. برای این کار ابتدا به وبسایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با نشانی my.gov.ir مراجعه کنید.

در ادامه باید شماره موبایل خود و کد امنیتی نمایش داده شده را درون کادر مربوطه وارد کرده و سپس گزینه ارسال رمز یکبار مصرف را بزنید. البته شماره‌ای که با آن وارد می‌شوید باید به نام خودتان بوده و در دسترس باشد.

پس از آن منتظر بمانید تا پیامک حاوی کد برای شما ارسال شود، پس دریافت پیامک و به منظور ثبت نام اینترنت رایگان، کد را وارد کادر زیر کرده و منتظر بمانید تا وارد پنل کاربری خود شوید. البته اگر برای اولین بار است که از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده می‌کنید، احتمالاً باید اطلاعات شناسنامه‌ای خود مانند تاریخ تولد و کد ملی را نیز وارد کنید.

در پنل پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و در بخش صفحه اصلی (داشبورد) از میان گزینه‌های نمایش داده شده به سراغ گزینه فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان هدیه دولت رفته و آن را انتخاب کنید.

پس از آن پیغامی را مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد چنانچه مایل باشید بسته اینترنت رایگان هدیه دولت روی شماره‌ای که با آن وارد شدید، فعال شود روی دکمه تأیید کلیک کنید. در غیر این صورت باید در کادر پایین شماره موبایل دیگری که به نام شماست را وارد و سپس روی دکمه تأیید بزنید.

اکنون کار تمام است و ثبت نام شما با موفقیت انجام شده و باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی دولت در این زمینه بمانید. تاکنون اطلاعات بیشتری درباره حجم و زمان بسته رایگان منتشر نشده اما بر اساس گفته وزیر ارتباطات، این بسته تا پایان سال جوابگوی نیازهای کاربران خواهد بود.

 

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط