• کد خبر : 15062
  • یادداشت
  • تاریخ انتشار : 23 بهمن 1402 - 3:56 ب.ظ
  • اندازه فونت

بگذارید خود ورزقانی ها سرنوشتشان را تعیین کنند/رای مینی‌بوسی ظلم به ورزقان است

بگذارید خود ورزقانی ها سرنوشتشان را تعیین کنند/رای مینی‌بوسی ظلم به ورزقان است

این اتفاق از هر منظری بخواهد مورد بررسی قرار گیرد چه قانون، چه شرع و چه عرف صحیح نیست، باید از تمام آنان که دوست دارند در سرنوشت افراد دیگر مشارکت کنند باید تشکر کنیم و بگوییم بگذارید خود ما سرنوشتمان را تعیین کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی واژه – فردین الهیاری: بر اساس اصل 67 قانون اساسی نمایندگان مجلس پس از حضور در صحن مجلس باید سوگند نامه ای را قرائت کنند که در بخش از آن آمده است: تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم…” آنچه از این متن می تواند دریافت کرد این است که نماینده مجلس، فارغ از اینکه از کدام حوزه انتخابیه به مجلس راه یافته، نماینده تمام مردم ایران است اما براستی این سوال پیش می آید که تاثیر نمایندگان در حوزه های انتخابیه چگونه است؟

نمایندگان مجلس مشخصاً به دلیل انکه وکیل مردم یک حوزه انتخابیه هستند می توانند در پیگیری مطالبات آن منطقه نقش اساسی و کلیدی ایفا کنند و بر همین اساس است که گفته می شود باید نسبت به انتخاب نماینده ای اقدام کرد که با درد مردم آن منطقه آشنایی داشته باشد. حال این نماینده چه به صادق باشد و یا غلط توانسته باشد اعتماد مردم را جلب کند.

اما آنچه مشخص است خواست اکثریت مردم یک منطقه است که تعیین می کند سرنوشت این حوزه در چهارسال بعد چگونه خواهد بود. بر این مبنا حضور تمام مردم یک حوزه انتخابیه در انتخابات بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود، اما این انتخاب می تواند با حضور رای دهندگانی از حوزه های دیگر را مخدوش کند و تعیین سرنوشت مردم را از دست آنان به اراده ای غیر از اراده خودشان رقم بزند.

این اتفاق از هر منظری بخواهد مورد بررسی قرار گیرد چه قانون، چه شرع و چه عرف صحیح نیست، باید از تمام آنان که دوست دارند در سرنوشت افراد دیگر مشارکت کنند باید تشکر کنیم و بگوییم بگذارید خود ما سرنوشتمان را تعیین کنیم.

در ادوار گذشته انتخابات در حوزه انتخابیه ورزقان و خاروانا وقوع این اتفاق گرچه کم نبوده ولی در این دوره از انتخابات مجلس باید از همه آنانی که دوست دارند در سرنوشت مردم ورزقان مشارکت داشته باشند باید یک سوال اساسی پرسید: آیا درست است هزینه انتخاب شما را 4 سال و احتمالاً سالیان بسیار زیاد مردمی بدهند که حوزه ورزقان و خاروانا سکونت دارند؟

در این دوره از انتخابات به عنوان یکی از اهالی این حوزه انتخابیه از تمام کسانی که از حوزه های دیگر قصد حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ورزقان و خاروانا را دارند تشکر می کنم و می گویم بگذارید ورزقانی ها خودشان برای آینده شان تصمیم بگیرند.

ما چه در حوزه اقتصاد، چه صنعت، چه سیاست، چه فرهنگ و …. به اندازه کافی اندیشمند و مطلع داریم، این حوزه انتخابیه به اندازه کافی شور انتخاباتی دارد، فهم سیاسی این خطه برای تمام ایران در طول تاریخ مشخص بوده است خودمان بلدیم برای آینده ما تصمیم بگیریم. خواهش ما از شما این است اگر توانایی بالا بردن مشارکت در انتخابات را دارید در مناطق و حوزه های انتخابیه خودتان این کار را انجام دهید.

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط