• کد خبر : 15551
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 5 اردیبهشت 1403 - 1:54 ب.ظ
  • اندازه فونت

قاتلان سریالی مردان ثروتمند تبریز / سرمایه گذار برج باراما کشته شد یک پزشک فرار کرد

قاتلان سریالی مردان ثروتمند تبریز / سرمایه گذار برج باراما کشته شد یک پزشک فرار کرد

جسد مسعود حسابگر، سرمایه گذار برج باراما، بعد از یک ماه مفقودی با تلاش بازپرس ویژه قتل تبریز در حالی در “قوری گل” آذربایجان شرقی پیدا شد که به طرز رعب آور و وحشتناکی به دست باندی مخوف به قتل رسیده بود.

به گزارش واژه، رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که خانواده مسعود حسابگر، سرمایه گذار برج باراما گزارش مفقودی وی را به پلیس آگاهی استان اطلاع دادند و از آنان برای پیدا شدن مسعود یاری خواستند. به دنبال این گزارش، پرونده برای اخذ دستورات قضایی لازم به شعبه 6 دادسرای عمومی و انقلاب تبریز ارجاع و بلافاصله بازپرس ویژه جنایی تبریز دستور آغاز تحقیقات گسترده برای پیدا شدن ردی از این گمشده را به کارآگاهان صادر کرد.

بازپرس در تحقیقات وسیع خود به سرنخ های مختلفی رسید و وقتی این سرنخ ها را مانند تکه های پازل کنار هم قرار داد به نکات جالبی رسید؛ نکاتی که باعث حل شدن معمای گم شدن مسعود و نیز چندین پرونده جنایی دیگر شد.

در نهایت بعد از تحقیقات یک ماهه بازپرس و تیم جنایی پلیس آگاهی، جسد مسعود در منطقه گردشگری تفریحی گوری گل در حالی پیدا شد که به طرز رعب آور و وحشتناکی به قتل رسیده بود.

رد پای باند مخوف قاتلان سریالی در پرونده مسعود

بعد از دستگیری عاملان قتل مسعود معمای پیچیده چندین پرونده جنایی دیگر نیز حل و مشخص شد عاملان قتل، باندی متشکل از حدود 10 نفر بودند که یک زن و یک سرباز وظیفه هم در میان آنان فعالیت داشت؛ باندی که از مدت ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده و تمامی اعضای آن در محدوده سنی 25 سال بودند و فقط سرکرده آنان مردی 55 ساله بود.

باندی که هدف از تشکیل آن، شناسایی و ردگیری افراد پولدار و سرمایه دار بود، افراد پولداری که وقتی توسط اعضای این باند شناسایی شدند به سختی می توانستند از دست اینان در امان باشند؛ چرا که بعد از شناسایی و اطمینان از پول و ثروت زیاد قربانی، چند نفر از اعضای باند سر راه قربانی سد می شدند؛ یا از طریق ورود مخفیانه به پارکینگ منزل قربانی وقتی قربانی با خودروی شخصی قصد ورود به منزلش را داشت یا اینکه وقتی قربانی در اتوبان خلوت در حال رانندگی بود سر راهش سبز می شدند.

آنان وقتی موفق می شدند قربانی خود را در دام بیندازند، دست و پای وی را می بستند و بعد از انتقال به مکانی نامعلوم وی را به طور وحشت آوری به قتل می رساندند و دار و ندارش را تصاحب می کردند.

اعترافات عجیب سرکرده این باند

سرکرده این باند مخوف بعد از دستگیری با بیان اینکه به دلیل ماه رمضان 40 روز است که هیچ گناهی نکردیم! می گوید: مسعود هم یکی از قربانیان ما بود که با طمع مالی و اینکه دارای ثروت فراوان بود او را در لیست قربانیان خود قرار دادیم؛ اما قتل مسعود باعث شد در نهایت دستگیر شویم.

او همچنین در مورد آدم ربایی پزشک معروف تبریزی که در 24 آبان ماه سال گذشته انجام داده بودند نیز می گوید: چندین بار به مطبش رفتیم تا خوب شناسایی اش کنیم. یک روز وقتی وارد پارکینگ منزلش شد پشت سرش رفتیم و با اسلحه تهدیدش کردیم. هر 3 نفرمان با خودروی دکتر از پارکینگ دراومدیم.

اما صد حیف و هزاران حیف که در بستن دست و پای دکتر دیر عمل کردیم چرا که وقتی از کوچه درآمدیم و به سمت خیابان پیچیدیم به دلیل چراغ قرمز اندکی ترافیک شد و دکتر از موقعیت پیش آمده استفاده کرد و خودش را به پایین انداخت که بعداً متوجه شدیم قفل ماشین او با دیگر ماشین ها متفاوت بود و اگر دو بار قفل را بزنی، قفل باز می شود که ما از این موضوع اطلاعی نداشتیم.

می خواستیم بعد از کشتن دکتر به خانواده اش بگوییم در بیمارستان بستری است و باید خودشان را سریع برسانند و بعد از رفتن خانواده اش به بیمارستان، فرصت مهیا شود تا ما برویم و هرچیزی که در خانه اش است را به سرقت ببریم.

گزارش حاکی است، تحقیقات بازپرس جنایی تبریز در خصوص قتل ها و زورگیری های احتمالی دیگری که ممکن است به دست این باند انجام شده باشد ادامه دارد.

رکنا

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط