• اندازه فونت
مدیرکل آموزش و پرورش استان:

کمبود معلم در استان مدیریت شده است/ توزیع هنرستان ها در استان بر اساس نیازهای منطقه خواهد بود

کمبود معلم در استان مدیریت شده است/ توزیع هنرستان ها در استان بر اساس نیازهای منطقه خواهد بود

مسعود سعادتی گفت: مشکل کمبود معلم در کلاس های درس با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، کنترل گردید.

به گزارش واژه، مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار داشت: موضوع کمبود معلم در کلاس های درس یک مسئله کشوری بوده و طبیعتاً استان نیز با آن درگیر است.

او افزود: دلیل عمده این موضوع عدم استخدام معلمین جدید در سال های گذشته بوده است.

سعادتی با بیان اینکه در استان تمهیداتی اندیشیده شد تا موضوع مهار شود گفت: با استفاده از استخدامی های جدید که فعلاً 3600 نفر وارد سیستم آموزش استان و 400 نفر دیگر نیز در حال طی مراحل استخدامی هستند. از طرف دیگر برای جبران مشکل کمبود معلوم به صورت محدود از معلمین بازنشسته و دانشجو معلم نیز استفاده کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: با این تمهیدات امروز در استان مشکل کمبود معلم به شکل ویژه و جبران ناپذیر در استان وجود ندارد.

او در خصوص توزیع هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در استان گفت: برنامه و سیاست وزارت آموزش و پرورش توزیع هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش بر اساس نیازهای منطقه است. در استان نیز پیگیر اجرای این سیاست بر اساس آمایش منطقه ای هستیم.

سعادتی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم تاسیس هنرستان جدید و تامین زیرساخت های آن زمان بر است. امسال چند هنرستان در استان بر اساس نیازهای منطقه تاسیس کردیم و پیگیر ایجاد هنرستان های تخصصی بر اساس رفع نیازهای مناطق خواهیم بود.

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط