• کد خبر : 4392
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 7 آذر 1399 - 9:57 ق.ظ
  • اندازه فونت
رئيس سازمان اداری و استخدامی كشور:

هفته آينده ادارت دولتی به جز ارائه‌دهندگان خدمات ضروری تعطيل هستند

هفته آينده ادارت دولتی به جز ارائه‌دهندگان خدمات ضروری تعطيل هستند

رئيس سازمان اداری و استخدامی كشور گفت: با هدف مهار كرونا، هفته آينده همه ادارات دولتی تعطيل هستند.

به گزارش واژه، رئيس سازمان اداری و استخدامی كشور با حضور در بخش گفت وگوی ويژه خبری شبكه دوم سيما  گفت: با هدف مهار كرونا، هفته آينده همه ادارت دولتی تعطيل هستند مگر آن دسته از كاركنانی كه بنا به تشخيص بالاترين مقام آن دستگاه، حضورشان در محل كار ضروری باشد.

وی ادامه داد: طرحی كه در ستاد ملی كرونا تصويب و از سوی سازمان اداری و استخدامی كشور ابلاغ شده است برای هر سه وضعيت زرد و نارنجی و قرمز، حد نصاب‌هايی از كاهش نيرو را پيش بينی كرده است و اصلا بحث دوركاری مطرح نيست.

جمشید انصاری اضافه كرد: به ادارت دولتی كه زير ساخت‌های لازم در آن‌ها مستقر شده است و كاركنان آن‌ها می‌توانند كار خود را از راه دور انجام دهند، اجازه داده و تكليف كرده ايم كه از دوركاري استفاده كنند، اما چون اين اواخر شرايط، خيلي پيچيده شد و آمار مبتلايان و فوتی ها بالا رفت، ستاد ملی كرونا برای قطع زنجيره شيوع بيماری كرونا، اين تصميم را گرفت كه اساساً خدمات ضروری را جدا كنيم و خدمات غير ضروری را به عقب بياندازيم.
او ادامه داد: بنابراين صرفاً دستگاه‌هايی كه خدمات ضروری را ارائه می‌كنند و نمی‌شود آن خدمات را تعطيل كرد و دستگاه‌هايی كه مأموريت‌های اساسی دارند مانند استانداری‌ها و فرمانداری‌ها لازم است كاركنانشان در اداره حضور يابند.

رئيس سازمان اداری و استخدامی كشور گفت: بنا بر اين بود كه در شرايط قرمز، حداكثر تا يك سوم كاركنان در محل كار حضور داشته باشند و مديران می‌توانند كمتر از يك سوم از كاركنان خود را هم سامازندهی و بكارگيري كنند.
انصاری افزود: با توجه به توفيقاتی كه در هفته نخست، پيش آمد و نگرانی‌هايی كه همكاران ما در وزارت بهداشت و درمان و وزارت كشور از تردد وسايل حمل ونقل عمومی به ويژه مترو در صبح‌ها داشتند رئيس جمهور دستور داد برای كمك به اجرای اين طرح، فقط كاركنانی در اداره حضور يابند كه بالاترين مقام دستگاه، حضور آن‌ها را ضروری تشخيص دهد.
وی گفت: اصل بر اين است كه هفته آينده ادارات تعطيل هستند مگر كاركنانی كه حضور آن‌ها با تشخيص بالاترين مقام دستگاه، ضروری تشخيص داده شود.
انصاری ادامه داد: اين تصميم در جلسه چهارشنبه هيئت دولت گرفته و توسط رئيس جمهور ابلاغ شد.
وي همچنين از مردم خواست از مراجعه حضوری به ادارات خودداری كنند و كار‌های اداری خود را برای حدود دو هفته عقب بياندازند.

خبرهای مرتبط