• کد خبر : 14459
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 5 آذر 1402 - 2:43 ب.ظ
  • اندازه فونت

هشدار مدیریت بحران آذربایجان شرقی نسبت به وزش باد شدید

هشدار مدیریت بحران آذربایجان شرقی نسبت به وزش باد شدید

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اعلام هشدار جوی سطح زرد (آگاهی)، از احتمال وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در استان طی سه روز آینده خبرداد.

به گزارش واژه،«مرتضی مینویی» روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: به استناد هشدار جوی شماره ۴۶ هواشناسی، استان در سه روز آینده شاهد گذر امواج تراز میانی جو خواهد بود که از فردا دوشنبه شروع می شود و تا روز چهارشنبه این هفته ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: نوع مخاطره ای که این سامانه ایجاد می کند شامل بارش باران و برف، مه گرفتگی، وزش بادشدید و کاهش محسوس دما است.
وی در مورد اثرات این مخاطره جوی اظهار کرد: لغزندگی و اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، اصابت صاعقه، وقوع تندباد های لحطه ای، احتمال سقوط اجسام و احتمال خسارت به بخش کشاورزی و تاسیسات حساس به دما از اثرات این مخاطره است.
مینویی افزود: دستگاه های امدادی و خدمات رسان، تجهیزات، ماشین آلات، امکانات مختلف مثل برف روب و نمک پاش در نقاط مختلف آذربایجان شرقی به ویژه نقاط خطرناک و حادثه خیز مستقر هستند.
وی از مردم خواست که از اتراق در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری و سفرهای غیر ضرور را لغو کنند و همچنین نکات ایمنی توصیه شده از سوی کارشناسان را رعایت و از کوهنوردی و دیگر ورزش هایی که نیاز به حضور در طبیعت دارد، خودداری کنند.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک بهد شمار می رود.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط