• اندازه فونت
عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

طرح تفصیلی تبریز بعید است سال آینده به نتیجه برسد

طرح تفصیلی تبریز بعید است سال آینده به نتیجه برسد

فریدون بابایی اقدم گفت: طرح تفصیلی تبریز قانونا باید سال 1401 آماده می شد ولی متاسفانه هنوز مطالعات آن تکمیل نشده است.

به گزارش واژه، فریدون بابایی اقدم با حضور در غرفه این پایگاه خبری ضمن قدردانی از عملکرد رسانه ها و خبرنگاران در پوشش اخبار استانی گفت: لازم است ابتدا از کسانیکه در برپایی این نمایشگاه تلاش کردند تشکر کنیم.

او در ادامه در پاسخ به آخرین وضعیت طرح تفصیلی جدید تبریز با بیان اینکه اگر طرح های جامع با افق 20 ساله و طرخ های تفصیلی با افق 10 ساله تهیه می شوند اظهار داشت: آخرین طرح تفصیلی تبریز در سال 1391 تصویب و ابلاغ شده و بر این اساس هر طور حساب کنیم تاکنون باید طرح تفصیلی تبرییز تهیه و تصویب می شد.

این عضو شورای شهر تبریز افزود: بنابه مشکلات مختلفی که وجود از جمله عدم توانایی مسکن و شهرسازی در تامین پیش پرداخت مشاور تهیه طرح متاسفانه طرح با تاخیر مواجه شد. از اینرو شورای شهر و شهرداری وارد کار شدند و بخشی از هزینه های تهیه طرح را تقبل کردند تا بیش از این تبریز با مشکل نداشتن طرح تفصیلی مواجه نشود.

او با اشاره به جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص طرح تفصیلی گفت: مشاور طرح در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت طرح ارائه کرد که مطلوب نبود و به نظر می رسد با چالش های جدی در تهیه طرح مواجه خواهیم بود.

بابایی اقدم افزود: پس از پایان برداشت از مناطق مرحله استنتاج و ارائه طرح را خواهیم داشت. از طرف دیگر بر اساس شرح خدمات، طرح تفصیلی با رویکرد بازآفرینی تهیه خواهد شد که بر ایس اساس برداشت بلوکی به برداشت قطعه به قطعه تبدیل می شود و برای بخش اعظمی از بافت پر شهری باید آیین نامه و مقررات وضع شود.

این عضو شورای شهر تبریز گفت: به نظر می رسد تصویب و ابلاغ طرح در سال 1403 هم به پایان نخواهد رسید و شهرداری ناخواسته مانند کشور مجبور است برنامه فعلی را تمدید کند.

او در خصوص بودجه سال آینده شهرداری تبریز گفت: در سال 1402 خوشبختانه بیش از 80 درصد بودجه به موضوع عمران اختصاص پیدا کرد که تحقق خوبی داشته است.

بابایی اقدم ادامه داد: هنوز وارد بحث بودجه سال آینده نشدیم و درکگیر بررسی عملکرد شش ماهه شهرداری هستیم که امیدواری های بالایی بوجود آورده است.

این عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: مترو همچنان در اولویت اقدامات شهرداری تبریز است. در حوزه حمل و نقل عمومی نیز اقداماتی خوبی انجام شده که بزودی مطرح خواهد شد.

او با انتقاد از عملکرد شهرداری در حوزه مسکن گفت: با وجود اینکه 1000 میلیارد تومان تعهد در حوزه مسکن داشتیم هنوز اقدام ویژه ای در این حوزه انجام نشده است. در کل دو موضوع در حوزه بودجه مطرح است، تعهدات ماه های آینده سال 1402 و برآوردهایی که بر اساس آن باید بودجه سال 1403 را تدوین و بررسی کنیم.

 

خبرنگار: محمد یوسفی

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط