• اندازه فونت
مدیرکل جهاد کشاورزی استان:

صف های نان تا دو هفته آینده به شرایط متعارف می رسد/ احیای دامداری های روستایی بزودی آغاز می شود

صف های نان تا دو هفته آینده به شرایط متعارف می رسد/ احیای دامداری های روستایی بزودی آغاز می شود

اکبر فتحی گفت: وضعیت صف های نان در مقایسه با مهرماه کاهش پیدا کرده ولی هنوز به شرایط مطلوب نرسیده است.

به گزارش واژه، مدیرکل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه درخصوص برخی از نان ها مانند سنگک از گذشته تا امروز همیشه صف نان وجود داشته گفت: در خصوص نان هایی مانند لواش در سال های اخیر صف آن چنانی وجود نداشت، در مهر ماه به جهت اینکه فصل آغاز مدارس بود و نانوایی ها باید با شرایط جدید خودشان را تنظیم می کردند شاهد صفوف غیر متعارف نان بودیم.

او افزود: با وجود اینکه رفته رفته این صف ها کاهش پیدا کرد ولی با تمهیداتی که اندیشیده شده و سهمیه ویژه برای تعدادی از نانوایی ها اختصاص پیدا کرده تا بعد از ظهر هم پخت داشته باشند لذا امیدواریم در 15 روز آینده به شرایط مطلوب برسیم.

فتحی در خصوص وضعیت سرانه آرد استان و شایعاتی مبنی بر کاهش آن گفت: سرانه آرد جوامع عشایری، روستایی و شهری متفاوت است. سرانه جوامع عشایری و روستایی نسبت به سرانه شهری بیشتر است. این روند در کل کشور از یک دستورالعمل یکسان تبعیت می کند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان ادامه داد: اگر مثلا اعلام می شود سرانه آرد جوامع شهری 8 کیلو و هفتصد گرم تعیین شده برای تبریز و دیگر شهرهای کشور هم همان است، فقط در خصوص تعداد جوامع عشایری و روستایی تفاوت وجود دارد وگرنه در تمام جوامع دستورالعمل یکسان است.

او با بیان اینکه طبیعتاً هیچ افزایش یا کاهشی در سرانه اتفاق نمی افتد اظهار داشت: در مواقعی که استان در پیک مسافرپذیری قرار دارد یا در زمان برداشت محصولات کشاورزی، جامعه کارگری از نقاط دیگر وارد منطقه می شوند احتمال دارد در صورتیکه پیش بینی های لازم انجام نشود مشکل بوجود بیاید. بر این اساس در تابستان اندکی سهمیه آرد استان افزایش یافته بود تا مشکلی بوجود نیاید.

فتحی در ادامه این گفتگو در خصوص زمان ایجاد تعادل در حوزه گوشت قرمز در استان گفت: خوشبختانه در حوزه گوشت سفید با نظارت و البته همکاری مرغداران و جهاد کشاورزی با تامین نهاده ها ماهیانه 4 میلیون 400 هزار قطعه جوجه ریزی اتفاق بیفتد و با این روند خوشبختانه به تعادل رسیدیم.

او ادامه داد: تلاش داریم در حوزه گوشت قرمز نیز به همین تعادل در بازار برسیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی احیای دامداری های جوامع روستایی است اظهار داشت: در گذشته در هر خانه روستایی چند راس دام وجود داشت ولی حالا روستاها تنها به سکونت گاه تبدیل شده است. با احیای دامداری های جوامع روستایی در تلاش هستیم که 45 درصد پروتئین نیاز استان را از همین محل تامین کنیم.

فتحی افزود: این برنامه از یک دستورالعمل کشوری تبعیت می کند و بزودی با مشخص شدن پشتیبانی های مالی آن بزودی آغاز خواهد شد تا در این حوزه مشکلی نداشته باشیم.

او در پایان گفت: در ماه های اخیر در کشور و بویژه در استان تلاش کردیم از طریق واردات قیمت گوشت قرمز را متعادل نگهداریم.

 

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط