• کد خبر : 8604
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 24 بهمن 1400 - 12:30 ق.ظ
  • اندازه فونت
آنچه در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز صورت گرفت؛

شهردار تبریز استیضاح می‌شود

شهردار تبریز استیضاح می‌شود

پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریزصبح امروز به ریاست رسول برگی با حضور تمام اعضا در محل عمارت ساعت برگزار شد.

به گزارش واژه، رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز روز یکشنبه در پنجاه‌و‌دومین جلسه علنی ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت جواد الائمه (ع) و فرارسیدن میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر گفت: امیدواریم خداوند متعال روح تمام پدران آسمانی را رحمت کند و حافظ جان پدران زحمت‌کش باشد.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: روز جمعه قیام ۲۹ بهمن بوده که بدون تعارف مردم تبریز یک نقش بسیار پررنگی در زمان انقلاب در آن روز داشتند و باعث بسته شدن نسخه رژیم طاغوت شدند.

برگی در بخش دیگری هم ضمن تمجدید از موفقیت کارگردان سرشناس گفت: از تلاش‌های هادی حجازی‌فر که فیلم آقا مهدی باکری را به تصویر کشیده تجلیل خواهیم کرد؛ در خصوص سریال هم وظیفه داریم از او حمایت کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دو نرخی شدن بلیط باعث می‌شود مردم ترغیب به گرفتن کارت الکترونیکی شوند، اگر این مهم درست اجرایی شود مشکلات موجود این بخش حل خواهد شد، از سوی دیگر شرکت هم ملزم به این می‌شود که طبق قانون کار هزینه رانندگان را پرداخت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به خروج شهردار تبریز از جلسه علنی شورای شهر علی‌رغم استمرار جلسه، این اقدام وی را توهین به شورا خواند و گفت: آقای شهردار اگر قصد خروج از جلسه را داشتند، لااقل قائم‌مقام یا یکی از مدیران ارشد شهرداری را به عنوان جایگزین خود برای حضور در ادامه جلسه معرفی می‌کرد، این مدل خارج شدن از جلسه، توهین به جایگاه شورای شهر است.

برگی در بخش دیگری از سخنان خود از استیضاح شهردار تبریز خبر داد و گفت: علی‌رغم میل باطنی و صحبت‌های مکرری که با شهردار تبریز داشتیم و همچنین با توجه به مشکلات موجود در مدیریت شهری تبریز و حواشی ایجاد شده در جلسه پاسخ به سوالات خانم غفوری، طرح استیضاح شهردار با ۹ امضا اعلام وصول شد.

وی گفت: تذکرات ما در خصوص نارضایتی شهروندان از برخی مشکلات موجود سطح شهر همچون تقاطع ارتش بود، مردم انتظار داشتند که در حوزه سرمایه‌گذاری و خدمات محله‌محوری شاهد گام‌های مثبت باشند.صرفا تذکراتی در خصوص مشکلات شهری به شهردار دادیم، اما کار را به‌جایی رساندند که دیدیم دیگر نمی‌شود ادامه داد.

برگی اظهار کرد: گاها برخی جملات شوراستیزی از سوی شهردار شنیده شده، نمی‌دانم مشاوران رسانه‌ای وی چه کسانی هستند که این رویه را در پیش گرفته‌اند، شورا از کسی باج نخواسته و احتیاجی به هیچ کس ندارد، ما صرفا برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.

کتاب دانش‌نامه جامع تبریز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز رونمایی شد

کتاب دانش‌نامه جامع تبریز با یک‌هزار عنوان و  قریب به ۸۰۰ صفحه در قطع وزیری به همت حمید صبری صا‌حب اثر دائره‌المعارف روابط عمومی ایران منتشر شده است.

بررسی نامه فرمانداری در خصوص ایرادات تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱

علی نوای‌باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: موضوعی که فرمانداری به آن ایراد گرفته بحث مشخص نبودن پی‌دی است، شهرداری تبریز از سال ۹۷ پی‌دی را به‌جای پی لحاظ کرده، این موضوع به‌صورت یک دفترچه بوده که باید پی‌دی در معرض افکار عمومی و در دسترس آحاد شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما موضوع پی‌دی را از سوی شورای شهر نظارت‌پذیر کردیم، بدین معنی که این مهم دسترس‌پذیر خواهد بود و شفاف‌سازی در این راستا صورت خواهد گرفت.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه گفت: فرمانداری می‌گوید تا زمان اتمام پروانه اگر ساختمان تمام نشود تا ۴ درصد قانون نوسازی، شهرداری رفتارکند، اما شهرداری در این رابطه مصوبه‌ دیگری دارد.

شهرام دبیری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این رابطه بیان کرد: ماده ایراد گرفته شده محدودیت خاصی ندارد و موضوع مربوط به زمانی است که مهلت دو بار تجدید تمام شود.

فریدون بابایی‌اقدم، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص اظهار کرد: فرمانداری به‌صورت صریح عنوان کرده که نباید زمانی برای اعتبار پروانه مشخص شود، هزینه هم موضوع بعدی است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه‌ی سخنان خود بیان کرد: می‌توانیم با استناد به تبصره، نظر فرمانداری را هم در این مورد لحاظ کنیم.

با اعمال برخی اصلاحات، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز بر مصوبه تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ اصرار کردند.

کلیات تعرفه عوارض محلی سال۱۴۰۱ با اعمال تغییرات و رفع ایرادات فرمانداری به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

لوایح ارسالی شهرداری تبریز بررسی شد

لایحه شهرداری تبریز در خصوص مساعدت به ۱۵ خانواده آسیب‌دیده حادثه انفجار در کوی بهشتی خیابان عباسی،لایحه اعمال مساعدت مالی به مسجد میانه مارالان ، لایحه اعمال مساعدت به یک جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی، لایحه اعمال مساعدت مالی و کاهش مبنای عوارض برای انجمن حمایت از زندانیان  نیز به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.

همچنین لایحه اعمال مساعدت و تخفیف از بابت عوارض به موسسه خیریه و حسینیه الزهرا، مبنی بر تخفیفی ۲۰۰ میلیونی در کمیسیون مطرح شده و مقرر شد برای مابقی به مبلغ ۷۳۰ میلیون تعیین تکلیف شود که این لایحه نیز توسط اعضای شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.

خبرهای مرتبط