• اندازه فونت
مدیرکل دیوان محاسبات استان:

شرکت های دارای مالکیت عمومی زیر چتر نظارت دیوان محاسبات است/ در بحث تونل انرژی عملکرد دستگاه ها در حد متعارف خوب است

شرکت های دارای مالکیت عمومی زیر چتر نظارت دیوان محاسبات است/ در بحث تونل انرژی عملکرد دستگاه ها در حد متعارف خوب است

محمدرضا کردلو گفت: شرکت هایی که با یک یا دو واسطه در تملک دولت قرار دارد و اصطلاحاً به مجموعه های مالکیت عمومی معروف است از امسال زیر چتر نظارتی دیوان محاسبات قرار گرفته است.

به گزارش واژه، مدیرکل دیوان محاسبات استان با بیان اینکه این نهاد برابر اصول 54 و 55 قانون اساسی وظایف خودش را انجام می دهد گفت: در ساختار دیوان دادسرا هم وجود دارد، بر این اساس نتیجه بررسی های دیوان در حوزه عملکرد به مجلس و تخلفات احتمالی به دادسرا گزارش می شود.

او در خصوص چرایی ملموس نبودن عملکرد دیوان محاسبات برای مردم گفت: در ساختار ما برای اطلاع رسانی نقش بسیار ناچیزی دیده شده است. به دلایل مختلف گزارش بررسی های دیوان امکان انتشار عمومی ندارد و اطلاع رسانی آنها سخت است.

کردلو با بیان اینکه در سال های گذشته دستگاه هایی که از بودجه دولتی بهره مند می شدند مورد نظارت دیوان محاسبات بودند گفت: در سال جاری شرکت های دارای مالکیت عمومی را هم وارد سیستم محاسبه کردیم یعنی هر شرکتی که با یک یا دو واسطه سهامش به دولت می رسد وارد سیستم نظارتی دیوان محاسبات شده است تا دایره شمول نظارت در کشور را بالا ببریم و از بیت المال محافظت کنیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان گفت: در خصوص عملکرد دیوان نمی توانیم بر روی پرونده ها وزن بگذاریم و بگوییم که امسال نسبت به سال قبل پرونده های تخلف بیشتری داشتیم یا خیر. ما فارغ از رقم به تصمیم درست و غلط دستگاه ها ورود می کنیم، در بحث فساد هم همینگونه است، در بیت المال هم همین گونه ورود می کنیم بدون اینکه رقم مطرح باشد تمام اقدامات را مورد بررسی قرار می دهیم. لذا پرونده های ما با یکدیگر بسیار متفاوت است.

او تاکید کرد: ما دنبال سلامت سیستم هستیم و بیشتر روی کنترل های داخلی کار می کنیم و تلاش می کنیم که اولویت با پیشگیری بوده و نگذاریم سلامت کمتر شود.

کردلو در خصوص ورود دیوان محاسبات به بحث تونل انرژی گفت: بر اساس تصمیمی که در شورای دستگاه های نظارتی گرفته شد وظیفه پیگیری به دیوان داده شد. ما از دستگاه های دخیل برنامه زمانبدی پروژه را خواستیم و خوشبختانه در حد متعارف عملکردشان خوب بود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان گفت: امیدواریم بخشی از کسورات موجود سریعاً رفع شود تا مشکلات مردم نیز در این محدوده مرتفع گردد.

 

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط