• اندازه فونت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی:

شرایط تجهیزاتی هلال احمر استان خوب است/ برای تکمیل تجهیزات فنی نیازمند 500 میلیارد تومان بودجه هستیم

شرایط تجهیزاتی هلال احمر استان خوب است/ برای تکمیل تجهیزات فنی نیازمند 500 میلیارد تومان بودجه هستیم

حمید منجم گفت: جمعیت هلال احمر استان از نظر کیفیت انبارها در شرایط مناسبی قرار دارد اما از نظر تجهیزات فنی با کمبود بودجه مواجه هستیم.

به گزارش واژه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در بازدید از غرفه این پایگاه خبری در یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان با بیان اینکه در مقایسه با 20 سال گذشته در  بهترین شرایط کیفیت و حجم انبارهای متعلق به جمعیت هلال احمر قرار گرفته ایم گفت: در خصوص انبارها و تجهیزات نگرانی خاصی نداریم.

او با تاکید بر ارتقای کیفی نیروهای جمعیت اظهار داشت: امروز جمعیت هلال احمر استان از نظر نیروهای انسانی شرایط بسیار مناسبی دارد. حضور نیروهای استان در ماموریت های بین المللی نمایانگر این حقیقت است. منجم افزود: در زلزله ترکیه از بین 100 کشور امداد رسان تنها ایران موفق به کسب نشان افتخار دولت ترکیه از دست رئیس جمهور این کشور به واسطه حضور نیروهای این استان شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه آمادگی جمعیت هلال احمر استان برای زلزله احتمالی تبریز را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه آرزو می کنیم هرگز این اتفاق رخ ندهد اما در مانورهای مشترک با استان های معین اقداماتی که لازم است هر ارگان انجام دهد را تمرین کردیم. موضوع زلزله احتمالی تبریز یک اتفاق و ماموریت فرا استانی و منطقه ای است.

منجم در خصوص جمعیت سگ های زنده یاب استان اظهار داشت: 18 ماه قبل یک سگ زنده یاب داشتیم که 13 ساله بود و دچار آرتروز گردن و برخی بیماری های دیگر شده بود و عملا امکان انجام ماموریت را نداشته باشد. سال قبل دو قلاده سگ خریداری شد و پس از سپری کردن آموزش های مختلف از 4 ماه قبل در کلیه ماموریت ها حضور دارند.

او ادامه داد: بر اساس استانداردها امروز وضعیت خوبی داریم این درحالی است که در بسیاری از استان ها سگ زنده یاب وجود ندارد.

منجم گفت: دو توله دیگر نیز در حال خریداری هستیم که بعد از یکسال و طی مراحل آموزش می توانند ما را در ماموریت هایمان یاری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه آموزش سگ های زنده یاب در استان انجام می شود گفت: مربیان استان دوره های مختلف آموزش سگ ها را سپری کردند. در این خصوص به واسطه حضو این مربیان در منطقه و کشور جزو استان های برجسته هستیم.

او در خصوص کمبود های تجهیزات فنی در استان نیز اظهار داشت: در خصوص تجهیزات فنی کمبود منابع مالی داریم، امروز بالغ بر 500 میلیارد تومان برای بروز رسانی تجهیزات فنی به بودجه نیاز داریم. از خیرین برای این اقدام کمک می خواهیم. جمعیت یک مجموعه مردمی است از این رو به کمک خیرین امیدواریم. منجم ادامه داد: از سازمان برنامه و بودجه استان درخواست می کنیم نگاه ویژه به جمعیت داشته باشد.

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط