• اندازه فونت
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت:

سریال شهید تجلایی منتظر تامین اعتبار است / ضعف عملکرد دوره های قبلی باعث کوچ سرمایه انسانی از استان

سریال شهید تجلایی منتظر تامین اعتبار است / ضعف عملکرد دوره های قبلی باعث کوچ سرمایه انسانی از استان

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: سریال فاخر شهید تجلایی منتظر تامین اعتبار مالی است.

به گزارش واژه، اکبر رضایی تبریزی مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در بازدید از غرفه این پایگاه خبری در یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان گفت: ارزیابی صدا و سیما از تولیدات خود بر اساس پژوهش هایی است که توسط پژوهشگران و مطالعات میدانی انجام می گیرد.

او ادامه داد: بروز تکنولوژی های جدی همچون تلفن همراه باعث شده است که مخاطبین از استفاده از تلویزیون خودداری کنند، چراکه تمام آنچه که نیاز دارند از طریق تلفن همراه کسب می کنند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به همگرایی رسانه ای ایجاد شده توسط تلفن همراه گفت: با بروز این همگرایی رسانه ای خود به خود مخاطب بین رسانه ها توزیع شده است و این امر باعث کاهش چشمگیر مخاطبین از رادیو و تلویزیون شده است.

رضایی تبریزی در ادامه به میزان مخاطبین رادیو نیز اشاره کرد و گفت: زمانی میزان مخاطب رادیو در استان آذربایجان شرقی 60 درصد بود که با ظهور تلویزیون این مخاطب کاهش چشمگیری پیدا کرد بطوریکه امروز میزان مخاطب جهانی رادیو 30 درصد است.

او ادامه داد: اگر بتوانیم در امر مخاطب گیری رادیو 30درصد مخاطب داشته باشیم در حقیقت موفق عمل کرده ایم. مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ادامه این گفتگو به تولیدات مرکز آذربایجان شرقی در حوزه برون مرزی نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات عملی خوبی در این زمینه آغاز کرده ایم.

او با بیان اینکه در حوزه برون مرزی دارای ضعف هایی هستیم خاطر نشان کرد: فعالیت در مسیر برون مرزی باید بصورت آهسته ولی پیوسته صورت گیرد که مرکز آذربایجان شرقی پیگیر این قضیه است.

رضایی تبریزی همچنین به موضوع برنامه های تولیدی نیز اشاره کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در حوزه تولید دارای سوابق درخشانی است.

او ادامه داد: در مقطعی ضعیف عمل کرده ایم و باعث شده است بخشی از سرمایه های انسانی از استان رسانه ملی بروند که این امر ایجاد ضعف در حوزه تولید شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: برای بازگشت این سرمایه های انسانی رایزنی هایی نیز صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

رضایی همچنین گفت: سریال فاخر شهید تجلایی در دستور کار صدا و سیمای مرکز استان قرار دارد که تا نگارش فیلم نامه پیشرفت داشته است.

او ادامه داد: تولید این فیلم حدود 600 میلیارد ريال هزینه دارد که متاسفانه نه در بودجه صدا و سیما امکان پذیر است و نه حامی خصوصی در این زمینه وجود دارد.

 

خبرنگار: میلاد پور‌نعمت

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط