• اندازه فونت
دادستان تبریز:

ساخت و ساز غیر مجاز جرم نیست/ جرم انگاری ساخت و ساز غیر مجاز با مجلس است

ساخت و ساز غیر مجاز جرم نیست/ جرم انگاری ساخت و ساز غیر مجاز با مجلس است

بابک محبوب علیلو گفت: در موضوع مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در حدود اختیاراتی که دادستانی دارد آماده همکاری و پشتیبانی از شهرداری و مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی هستیم.

به گزارش واژه، دادستان عمومی و انقلاب تبریز در غرفه پایگاه خبری تحلیلی واژه در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات دادستانی در حوزه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز اظهار داشت: در حوزه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز هم شهرداری وظیفه دارد هم مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان؛ منتها اگر نیاز به پشتیبانی دادستانی باشد آمادگی داریم از هر دو مجموعه در حدود اختیاراتی که داریم و قانون اجازه می دهد همکاری کنیم.

او افزود: اگر این دو مجموعه به وظایف خود عمل نکنند در بسیاری از موارد مرتکب تخلف اداری می شوند، در مواردی ترک فعل کردند و در صورتی که مصداق مجرمانه داشته باشد می تواند جرم نیز تلقی شود.

دادستان تبریز با اشاره به سوال خبرنگار واژه در خصوص جرم بودن ساخت و ساز غیر مجاز گفت: طبق قانون ساخت و ساز غیر مجاز جرم نیست و جرم انگاری ساخت و ساز غیر مجاز با مجلس است.

علیلو در خصوص نقش دادستانی در جمع آوری وانت بارها از سطح شهر تبریز، مقابله با سد معبر را بر اساس قانون شهرداری ها وظیفه ذاتی شهرداری ها دانست و گفت: در این راستا چون احتمال وجود داشت که مامورین شهرداری با تهدید مواجه شوند و یا اینکه نظم عمومی مختل شود دادستانی حسب وظیفه ای که داشت ورود کرد.

او ادامه داد: از آنجاییکه ورود و دخالت نیروی انتظامی نیازمند دستور قضایی بود، دادستانی به نیروی انتظامی دستور داده است جهت تامین امنیت مامورین شهرداری و برقراری نظم عمومی به موضوع ورود کند. لذا در واقع دستور ما به نیروی انتظامی تامین امنیت مامورین شهرداری و برقراری نظم عمومی است.

دادستان تبریز در ادامه در خصوص دلایل وقوع تخلفات در شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: این موضوع به یک عامل محدود نمی شود. عوامل مختلفی می تواند در این موضوع دخیل باشد.

علیلو با اشاره به اینکه یکی از عوامل وقوع تخلفات مختلف در شوراها می تواند خلا اساسی در حوزه نظارت بر عملکرد شوراها باشد گفت: این خلا اساسی می تواند هم خلا قانونی و هم خلا اجرایی باشد.

او افزود: به نظر من باید یک بخش در وزارت کشور، استانداری ها و فرمانداری ها ایجاد شود و یا احیاناً اگر مجموعه ای وجود دارد باید تقویت شود تا بتواند با استفاده از سیستم هوشمند بر رفتار نمایندگان به شوراها نظارت کند.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز در خصوص اقدامات دادستانی در حوزه نظارت بر رفتار شوراهای شهر و روستا گفت: دادستانی در در مواردی که نیاز بود و به عنوان سوال می توانست ورود کند، ورود کرده و احیانا اگر رفتارها در قالب جرم بوده اقدامات لازم را انجام داده است و در ایام گذشته نیز بر اساس رفتارها احکام متناسب آن را صادر کرده است.

 

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط