• کد خبر : 10860
  • ورزشی
  • تاریخ انتشار : 24 تیر 1402 - 2:00 ب.ظ
  • اندازه فونت

تبریز اولین در مسابقات کونگ‌فو نوجوانان آذربایجان ‌شرقی

تبریز اولین در مسابقات کونگ‌فو نوجوانان آذربایجان ‌شرقی

مسابقات کونگ‌فو توآ در رده‌های نونهالان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی که قرار بود روز گذشته، جمعه در سالن شهید کنعانی مراغه برگزار شود به دلیل تعداد زیاد شرکت‌کنندگان تنها در رده نوجوانان و با قهرمانی تیم تبریز برگزار و مسابقات نونهالان به مردادماه موکول شد.

به گزارش واژه ،به نقل از ایرنا در رده نوجوانان که اعلام نتایج آن تا بامداد روز شنبه به طول انجامید، ۱۱۷ ورزشکار از ۱۸ شهرستان به رقابت پرداختند و تیم‌های مرند و هریس نیز به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

«حسین یوسف‌نژاد»، رییس هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی مراغه با اشاره به اینکه ورزشکاران در ۱۱ وزن مختلف به رقابت پرداختند، بیان کرد: این دوره از مسابقات در سطح بسیار مطلوبی برگزار شد.

«علی تاروردی نسب»، نائب رئیس هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی آذربایجان‌شرقی نیز ابراز امیدواری کرد که این ورزشکاران به عنوان آینده‌سازان رشته کونگ‌فو استان، سهم قابل توجهی از اعضای تیم ملی را به این استان اختصاص دهند.

به گفته وی دو نفر از کونگ‌فوکاران استان در بخش بانوان عضو تیم ملی هستند و در بخش آقایان نیز اخیرا یک نفر به تیم ملی دعوت شد.

کونگ‌فو و هنرهای رزمی از رشته‌های ورزشی پرطرفدار در آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود و شامل حرکات بدنساز، نرمش‌ها، حرکات موجی، تکنیک‌های دست و پا، یوگا، دفاع شخصی‌، نفوذ بر اجسام سخت‌، تمرین‌های انفرادی و گروهی و نیروی درون، مبارزات سنتی آزاد و نیمه‌آزاد است.

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط