• کد خبر : 15022
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 18 بهمن 1402 - 9:20 ب.ظ
  • اندازه فونت
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر:

استان‌ آذربایجان شرقی پیشرو در جذب بیمه شده جدید

استان‌ آذربایجان شرقی پیشرو در جذب بیمه شده جدید

بیت‌اله برقراری از جذب 800 هزار بیمه شده جدید در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد و گفت: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و استان فارس پیشرو در جذب بیمه شده جدید هستند.

به گزارش واژه، بیت‌اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در نشست خبری ویدئو کنفرانس که امروز برگزار شد با تبریک ایام الله بابرکت فجر اظهار کرد: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه اجتماعی همگانی است و دولت مکلف است که این را برای آحاد جامعه فراهم کند. بیمه‌های دیگری که وجود دارند اجباری هستند و بسیاری از کشاورزان و عشایران پوشش بیمه‌ای نداشتند؛ چراکه صندوقی برای این کار تاسیس نشده بود.

وی ادامه داد: قانون ساختار و نظام جامع تامین اجتماعی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاسیس شد تا به واسطه آن کشاورزان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بتوانند خودشان را به صورت اختیاری بیمه اجتماعی کنند.

برقراری افزود: سایر بیمه‌ها اجباری هستند و کشاورزان و روستائیان جز بیمه اجتماعی نبودند، چون صندوقی که تحت عنوان بیمه آن‌ها باشد، اصلا وجود نداشت. کشاورزان روستائان و عشایر برای خودشان کار می‌کردند و آحاد جامعه از امنیت غذایی آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر به سایر صندوق‌های بیمه‌ای گفت: علاوه بر این انتقال سایر صندوق‌ها بیمه‌ای می‌توانند سوابق خود را به این صندوق منتقل کنند.

برقراری همچنین به بیمه درمان بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد و افزود: بیمه درمان این افراد توسط سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اعلام خبر پوشش بیمه درمان تکمیلی برای مستمری بگیران این صندوق تصریح کرد: همه مستمری‌بگیران از این تسهیلات برخوردار خواهند شد.

برقراری در رابطه با زمان پرداخت عیدی بیمه‌شدگان صندوق اینچنین گفت: عیدی امسال حداکثری که می‌توان پرداخت کرد یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که این رقم باید تصویب شود، اما یک میلیون تومان قطعی است و به سطح یک ماه پرداخت می‌شود.

وی به پرداخت سهم بیمه از سوی دولت اشاره کرد و گفت: دولت در صندوق ما به عنوان کارفرما تعریف شده است و حدود دو سوم حق بیمه را پرداخت می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به بیمه شدن زنان خانه‌دار غیر شاغل دارای سه فرزند نیز گفت در ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به این موضوع اشاره شده است پیگیری‌های بسیاری را برای اجرای آن انجام داده‌ایم، اما قرار است سال آینده یک همت برای تحت پوشش قرار دادن زنان غیر شاغل روستایی دارای سه فرزند اختصاص یابد.

برقراری در ارتباط با جذب 800 هزار بیمه شده جدید در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار کرد: بیشترین استان‌هایی که توانسته‌اند جذب بیشتری را داشته باشند استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و استان فارس هستند، البته سایر استان‌ها نیز توانسته‌اند تعهدات خود را در ارتباط با جذب بیمه‌شده جدید انجام بدهند.

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط