• کد خبر : 19200
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 2 تیر 1405 - 5:40 ب.ظ
  • اندازه فونت

برنامه ریزی برای کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضایی ضرورت دارد

برنامه ریزی برای کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضایی ضرورت دارد

امام جمعه اهر برلزوم ضرورت برنامه ریزی جهت کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: همه مسئولان و دستگاه ها باید برای کاهش مراجعات به دستگاه قضایی تلاش کنند.

به گزارش واژه، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی در دیدار مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضا شهرستان اهر به مناسبت هفته قوه قضاییه با بیان اینکه هدف دشمنان در ترور و به شهادت رساندن آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران آن بزرگوار، فقط ترور شخص نبود اظهار داشت: هدف دشمن از بین بردن اندیشه ها و مکتب های انقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا تکثر مراجعات به دستگاه قضا را کاهش دهیم گفت: قانون گذاری مناسب و فرهنگ سازی عمومی می‌تواند در این خصوص تاثیرگذار باشد.

جلیلی بر اتخاذ تدابیری برای تسریع در کارهای قضایی و جلوگیری از طولانی شدن روند دادرسی تاکید کرد و افزود: مجموعه مدیریت شهری می‌تواند با اقدامات اساسی در کاهش ورود پرونده های قضایی اثرگذار باشد.

امام جمعه اهر با بیان اینکه باید مردم فاصله میان قانون و عدالت را لمس کنند گفت: بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی اعتماد مردم است و این هم با شفاف سازی و سلامت دستگاه قضایی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه انتظار مردم از قوه قضائیه اجرای عدالت بدون اغماض در برابر مفسدان است گفت: لزوم برخورد قاطع با فساد و برهم‌زنندگان امنیت جامعه توسط دستگاه قضا مورد تاکید عموم مردم است.

حجت الاسلام جلیلی قضاوت را یکی از کارهای شریف، سخت و زیان آور بر شمرد و خاطرنشان کرد: قاضی باید مدافع حق مظلومان باشد و آحاد جامعه نیز موظف به رعایت حق و عدل هستند.

انتهای پیام

 

به شبکه‌های اجتماعی واژه بپیوندید

خبرهای مرتبط