• کد خبر : 7010
  • اقتصادی
  • تاریخ انتشار : 18 آذر 1400 - 12:19 ق.ظ
  • اندازه فونت

پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد

پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد

مرحله جدید پیش فروش محصولات شرکت ایران خودرو آغاز شد.

به گزارش واژه، بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی‌های مجاز میرساند شرکت ایران خودرو درنظر شرایط پیش فروش برخی از محصولات با موعد تحویل (حداکثر ۱۲ ماهه) به شرح ذیل ارائه میگردد.

طرح پیش فروش عادی (با موعد تحویل حداکثر ۱۲ ماهه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو (با روش قرعه کشی) و مطابق جدول ذیل از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۸ شروع و تا پایان روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ادامه خواهد داشت.

پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد

*

ایران خودرو، (با نام تجاری ایکو، IKCO) شرکت خودروسازی ایرانی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در مرداد ۱۳۴۱ برادران خیامی آن را بنیان نهادند. این شرکت نخست ایران ناسیونال نام داشت و نخستین گروه تولیدات آن، گونه‌ای اتوبوس بود.

در سال ۱۳۴۵، با قراردادی با شرکت روتس انگلستان، ایران ناسیونال برنامه‌ریزی تولید پیکان را انجام داد و از ۲۴ اردیبهشت ۱۳۴۶ کارخانهٔ ویژهٔ آن گشایش یافت و ساخت انبوه آن کلید خورد.

از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ پیکان در مدل‌های کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد. انواع کامیون،اتوبوس، مینی‌بوس و آمبولانس نیز در این سال‌ها با همکاری دایملربنز در این شرکت تولید می‌شد. در سال ۱۳۵۲، شرکت هدف‌گذاری کرد که به خودکفایی برسد و محصولاتی تمام ایرانی به فروش برساند.

در این راستا، چندین کارخانه و شرکت تامین‌کننده در سراسر ایران تأسیس شد. شرکت در سال ۱۳۵۶ دارای قصد جدی برای تولید جایگزین پیکان بود که با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق، پروژه برهم زده‌شد و پس از جنگ، این شرکت با پژو فرانسه و شریک‌های خارجی برای تولید خودروهای تازه در ایران به توافق رسید.

خبرهای مرتبط