• کد خبر : 4369
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 29 آبان 1399 - 7:56 ق.ظ
  • اندازه فونت
استاندار آذربایجان‌شرقی:

کاهش روند شیوع کرونا، بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست

کاهش روند شیوع کرونا، بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در اجرای محدویت های جدید کرونایی باید با تمام جدیت همه پای کار باشند، گفت: مراقبت،حمایت و نظارت ضرورت مهار کرونا است و در اعمال محدودیت ها نیز باید به آنها توجه شود.

به گزارش واژه، محمدرضا پورمحمدی چهارشنبه شب در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: مراقبت از افراد آسیب پذیر یا حمایت از افرادی که کرونا گرفته اند، بسیار لازم است و در این ارتباط نظارت از جهات مختلف ضرورت دارد.

وی افزود: نظارت و پایش در اجرای محدودیت ها انجام می شود و انتظار می رود تا پس از اجرای محدودیت ها ابتلا به کرونا کاهش قابل قبولی پیدا کند.

پورمحمدی همچنین اظهار کرد: در شهرهای نارنجی و قرمز حضور افرادی که جزو گروه های پرخطر هستند، در محل کار ممنوع است.

در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان ادارات در محل کار حاضر می شوند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی و جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این جلسه گفت: در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان ادارات در محل کار حاضر می شوند، در شهرهای نارنجی ۵۰درصد و در شهرهای زرد دو سوم به ارایه خدمت به مردم می پردازند.

علیار راستگو اظهار کرد: در شهرهای وضعیت قرمز نیز گروه های شغلی ۲، سه و چهار تعطیل هستند.

راستگو ادامه داد: از شنبه آینده خروج خودروهای بومی پلاک شخصی از شهرهای نارنجی آذربایجان شرقی و نیز ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع خواهد بود و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

وی با بیان اینکه هماهنگی با پلیس برای اعمال محدودیت انجام شده است، ادامه داد: از این تاریخ همچنین خروج خودروهای بومی با پلاک شخصی از شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی و ورود خودروهای غیربومی با پلاک شخصی به این شهرها ممنوع بوده و متخلفان با جریمه یک میلیون تومانی مواجه می شوند.

وی گفت: از شنبه آینده همچنین تردد خودروهای شخصی از ساعت ۹ شب تا چهار صبح در شهرهای دارای وضعیت قرمز آذربایجان شرقی ممنوع است و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان اعمال می شود.

راستگو یادآور شد: در اجرای مصوبه دولت در زمینه مدیریت بیماری کویید ۱۹ از شنبه آینده، در شهرهای دارای وضعیت زرد آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا، فقط مشاغل گروه چهار تعطیل است.

وی افزود: در شهرهای دارای وضعیت نارنجی از لحظ شیوع کرونا نیز مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است.

۱۸ شهرستان استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت های نارنجی و قرمز قرار دارند

وی ادامه داد: اکنون ۱۸ شهرستان استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت های نارنجی و قرمز قرار دارند و سه شهرستان ورزقان، هوراند و خداآفرین در وضعیت زرد هستند.

بهروز مهدوی فرماندار شهرستان تبریز نیز گفت: خطر اصلی شیوع کرونا در ازدحام اتوبوس ها، بی.آر.تی، مترو و سایر مکان های پرازدحام مثل اغذیه فروشی ها و مطب پزشکان است.

آذربایجان شرقی در شاخص بستری بیماران کرونایی بازای جمعیت در رده پانزدهم کشور قرار دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۲۴۰نفر بیمار جدید در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری، ۱۶نفر فوت و ۲۰۵ نفر از بیمارستان مرخص شدند.

محمدحسین صومی اظهار کرد: هر روز تست ۵۰۰ نفر در آذربایجان شرقی مثبت می شود و اکنون استان در شاخص بستری بیماران کرونایی به ازای جمعیت در رده پانزدهم کشور قرار دارد.

تطعیلی ناوگان حمل و نقل عمومی از ساعت ۱۹ عصر از روز شنبه در تبریز ، تعطیلی تمام پارک‌ها و بوستان‌های تبریز و سایر شهرهای دارای وضعیت قرمز، افزایش نظارت بر اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در استان و ممنوعیت برگزاری هرگونه نمایشگاه عمومی و اختصاصی از مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در این جلسه بود.

خبرهای مرتبط