• کد خبر : 5109
  • سیاسی
  • تاریخ انتشار : 6 مهر 1400 - 4:35 ب.ظ
  • اندازه فونت

پنج نفر برای استانداری آذربایجان‌شرقی به وزارت کشور پیشنهاد شده است

پنج نفر برای استانداری آذربایجان‌شرقی به وزارت کشور پیشنهاد شده است

رئیس مجمع نمایندگان مجلس در آذربایجان شرقی گفت: از طرف این مجمع پنج نفر برای استانداری آذربایجان شرقی به عنوان نظر مشورتی به وزارت کشور پیشنهاد شده است.

به گزارش واژه، محمدحسین فرهنگی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با گزینه های استانداری اظهار کرد: ۲ نفر از این نفرات پیشنهاد شده از سرداران سپاه، یک نفر از قوه قضاییه، یک نفر از حوزه اقتصادی و دارای سوابق اجرایی و یک نفر هم نمایندگی مجلس و مسئولیت اجرایی را در کارنامه خود دارند.

فرهنگی همچنین یادآور شد: با توجه به مواردی که این روزها در مورد انتخاب استاندار در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها مطرح شده است لازم بود از طرف مجمع توضیحاتی داده شود.

رئیس مجمع نمایندگان مجلس در آذربایجان شرقی افزود: موضوع انتخاب استاندار از اختیارات دولت و از وظایف وزارت کشور است و نظر نمانیدگان تنها مشورتی است.

فرهنگی تاکید کرد: در نامه به وزرات کشور نیز نوشته شد که نظر مشورتی مجمع ارسال شده است و اگر عزیزان دیدگاه و نظری دیگری داشته باشند حاضریم در آن مورد هم نظر دهیم و اگر پرسشی هم نشد، تعامل کنیم.

وی گفت: البته در وزارت کشور هم بعد از این موضوع نفرات و گزینه های دیگری را هم مطرح و بررسی کرده بودند که بعضاً از کانال دیگری غیر از وزارت کشور از ما نیز پرسیده شد بر این اساس نظرات خودمان را دادیم و آخرین جمع بندی این شد که گزینه های اولیه مناسب تر است و مجمع نیز به آنها تاکید دارد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تاکید کرد: طبیعی است در هر جمعی برخی نظر دیگری داشته باشند، اما ملاک ما نظر اکثریت است.

وی یادآور شد: افراد دیگری که خارج از لیست از طریق وزارت کشور بررسی شده، مورد مخالفت مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی نیست و هر تصمیمی که وزارت کشور بگیرد به آنها احترام می‌گذاریم و از آنها حمایت خواهیم کرد.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی از سایت های خبری و صاحبنظران تقاضا کرد که در فضاهای خبری نظرات مربوط به این پنج نفر معرفی شده را طوری ارایه دهند که موجب تخریب هیچکدام نشوند و علامت های منفی در مصاحبه های آنها دیده نشود بلکه به بیان دیدگاه‌ها، مرام و نظرات آنها بپردازند تا مردم خودشان قضاوت کنند.

فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی مطالب خلاف واقع و تخریبی منتشر شده که با بررسی آنها به خلاف واقع بودن مطالب رسیدیم، امیدوارم رسانه ها تضارب دیدگاه ها را منتشر کنند.

فرهنگی ابراز امیدواری کرد که استانداری شایسته از طرف وزارت کشور انتخاب شود تا آثار آن را در عمل نه در شعار ببینیم.

خبرهای مرتبط