• کد خبر : 3462
  • فرهنگی
  • تاریخ انتشار : 25 مرداد 1399 - 12:31 ق.ظ
  • اندازه فونت

مشکلات موزه عکاسی تبریز حل می‌شود

مشکلات موزه عکاسی تبریز حل می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به زودی در جلسه ای با حضور مدیران شهرداری مکان مناسب برای استقرار موزه عکس تعیین خواهد شد.

به گزارش واژه، شهرام دبیری با بیان اینکه طی روز‌های آینده با برگزاری جلسه‌ای مکان مناسب برای استقرار موزه عکاسی انتخاب خواهد شد گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز همواره حامی فعالیت های فرهنگی بوده و در این زمینه نیز در تلاش برای حل مشکلات موجود هستیم.

غلامحسین مسعودی ریحان با بیان اینکه آقای جدید الاسلام تاریخ زنده تبریز هستند گفت: اگر امروز بخواهند از دوران مشروطه یک فیلم بسازند منبع موثق آقای جدید الاسلام است که با هزاران عکس قدیمی و ۹۰۰ دوربین از انواع مختلف تاریخ تبریز را روایت می‌کند.
وی با بیان اینکه در صورت رفتن استاد جدید الاسلام مدیران مربوط باید هم به وجدان خود پاسخگو باشند و هم جوابگوی هجمه افکار عمومی باشند گفت: خواسته استاد جدید الاسلام تنها در اختیار قراردادن مکان برای برپایی نمایشگاه و یا نهایتاً خرید تجهیزات و اسناد ایجاد موزه است.

شکور اکبر نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه افراد توانمندی که از آنها حمایت نمی‌شود از کار فرهنگی دور می‌شوند گفت: در شهرداری مکان های بسیاری وجود دارد که بلااستفاده باقی مانده و می‌توان به راحتی مکانی برای ایجاد موزه در نظر گرفته شود.

کریم صادق زاده دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز با اشاره به پیگیری های جدی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز گفت: امروز انتقادات موجود در فضای مجازی که در سایه کم کاری نهاد های دیگر است متوجه شهرداری شده است و لازم است که این موضوع پیگیری شود.
وی با بیان اینکه ما در تبریز از دارایی های خود غافل شده‌ایم گفت: لازم است حمایت‌های جدی از استاد جدید الاسلام انجام شود تا موزه عکس در تبریز باقی بماند.
صادق زاده با اشاره به وجود مکان های مناسب ایجاد موزه عکس در نگارخانه عینالی و خانه نیکدل و سایر مکان های در اختیار شهرداری گفت: عینالی به عنوان قطب گردشگری تبریز مکان مناسبی برای ایجاد موزه است که روزانه هزاران نفر در آن حضور می‌یابند.

فریدون بابایی اقدم دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه لازم است هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف موزه عکس و باقی ماندن آن در تبریز گفت: خانه نیکدل بهترین گزینه برای ایجاد موزه عکس است و استاد جدید الاسلام  واقعاً تاریخ زنده استان و مشروطه است که باید این موزه در بافت مرکزی و تاریخی تبریز تاسیس شود.
وی با بیان اینکه افکار عمومی و هنرمندان از مدیریت شهری انتظار دارند گفت: لازم است هرچه سریعتر مشکلات حل شود.

همچنین استاد جدید الاسلام نیز در این جلسه با بیان اینکه درصورت حل مشکل مکان موزه عکس در تبریز باقی می‌ماند گفت: همواره با عشق و علاقه به تبریز زندگی کرده‌ام و در صورت حل مشکلات موزه در تبریز خواهد ناند و با قوت به کار خود ادامه خواهیم داد.

خبرهای مرتبط