• کد خبر : 15083
  • محیط زیست
  • تاریخ انتشار : 28 بهمن 1402 - 2:08 ب.ظ
  • اندازه فونت
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد

تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی در آذربایجان شرقی

تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی در آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان از تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی در آذربایجان شرقی، خبر داد.

به گزارش واژه، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: فعالیت سامانه‌ی بارشی تا شب یکشنبه ادامه دارد، شدت فعالیت این سامانه در نیمه‌ی جنوبی استان بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در نواحی گرمسیر به صورت باران و در نواحی سردسیر به صورت بارش برف خواهد بود و از شب یکشنبه از شدت سامانه بارشی به تدریج کاسته می‌شود.

وی بیان کرد: طی هفته‌ی جاری در بعضی از روزها به خصوص روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گذر امواج تراز میامی جو موجب ناپایداری و بارش‌های پراکنده باران برف در استان می‌شود.

وی در خصوص وضعیت دمایی در استان توضیح داد: تا روز یکشنبه کاهش نسبی دما روی خواهد داد و از روز یکشنبه به بعد تغییرات دمایی قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی نمی‌شود.

وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۹ و سه درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی نیز ۶ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.

وی در خصوص سردترین و گرم‌ترین شهر استان بیان کرد: هریس با دمای صفر درجه سردترین و جلفا با دمای ۱۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده و بیشترین میزان بارش نیز طی ۲۴ ساعت گذشته از شهرستان بستان‌آباد به مقدار ۱۵.۲ میلی متر گزارش شده است.

 

ایسنا

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط