• کد خبر : 14113
  • فرهنگی
  • تاریخ انتشار : 20 آبان 1402 - 1:03 ب.ظ
  • اندازه فونت

بوزقورد نماد ترک بودن نیست

بوزقورد نماد ترک بودن نیست

خواننده تبریزی گفت: بزقورد نماد فراماسونی های آرژانتین بود که به چین و ترکیه رفته و سپس اشتباهاً به عنوان نماد ترک بودن در بین جوانان وایرال شده است.

به گزارش واژه، رحیم شهریاری خواننده تبریزی درباره شیطنت‌های ایجاد شده در  فضای مجازی بر علیه خود مبنی بر اینکه شهریاری به ترک زبانان توهین کرده است گفت: طبیعتاً هر کسی در عرصه فعالیت خود با فاصله نسبت به رقبا پیشتاز است برخی در پی سنگ اندازی هستند.

وی افزود: برخی تفکرات غلط و مسموم توسط برخی رسانه ها در بین جوانان رخنه کرده است و این از ضعف عملکردی مسئولین امر در بحث فرهنگی و رسانه می‌باشد، ما سال‌ها خواستار ایجاد شبکه ترک زبان برای گسترش فرهنگ و ادبیات ترکی در بین جوانان بودیم ولی متاسفانه این امر میسر نشد.

یک تلویزیون بیگانه به زبان ترکی در یک اتاقک و در یک کشور دیگر برای ما مردم آذربایجان درباره هویت و ریشه ترک زبانان با اهداف مشخص و با بودجه جمهوری آذربایجان و برخی کشورهای دیگر  تولید محتوا انجام می‌دهد، که این تولید محتوا هم در راستای تخریب چهره و ترویج تصویری غلط از ریشه مردم آذربایجان در بین جوانان بود.

وی‌ ادامه داد: این شیطنت ها تا جایی پیشرفت می‌کند که رییس جمهور کشور همسایه جسارت کرده و حرف از ۴۰ میلیون ترک زبان به میان آورد و این نشانگر ضعف ما در دیپلماسی رسانه و البته در تولید محتوا برای جوانان و جامعه است.

رحیم شهریاری گفت تفکرات مسموم آنقدر در جوانان رخنه کرده که بعضی ها «بز قورد» را  نشانه ترک بودن می‌دانند، در حالی که چنین نیست و هر کسی نیز این نماد را نشان دهد در این زمینه آگاه نیست.

وی افزود: ترک بودن به شناسنامه، زبان، اصل و نسب، وطن، ستارخان، باقرخان، استاد شهریار و باکری‌ها و هزاران مفاخر دیگر است، نه علامتی که چندین سال قبل، از فراماسون های آرژانتین شروع شده به چین و ترکیه رسیده و در این کشورها به عنوان نماد اعتراض تندروها بر علیه حاکمیت بکار گرفته شده است و متاسفانه برخی رسانه های مشخص این تفکر را در مغز جوانان امروزی پیاده کرده‌اند که به عنوان نماد قبول می‌کنند.

این خواننده محبوب ادامه داد: رحیم شهریاری با  تفکر غلط در کنسرتش مقابله کرده و برخی این فیلم را به عنوان توهین شهریاری به ترک زبانان استفاده می‌کنند، من نه تنها به ترک‌ها توهین نکردم بلکه با تمام وجود برای فرهنگ و موسیقی ترک زبانان تلاش کرده و پیش می‌روم.

وی افزود: مردم می‌دانند که من چندین سال برای موسیقی آذربایجانی زحمت کشیدم و چون خط تجزیه طلبان را نرفته ام و کنار وطن و مردم کشورم ایران ایستادم مسیر تخریب من را درپیش گرفته اند مگر گویش و آثار تولیدی من ترکی نیست که من به ترک زبانان توهین کنم؟

شهریاری خاطرنشان ساخت: ما همه در کشورمان با شاید ۲۵ گویش و لهجه در ایران  زندگی می‌کنیم و با غرور به ترک بودن خودم نیز افتخار میکنم؛ کلام من، موسیقی من، همواره ترکی است و من توهین را بدترین صفت یک انسان می‌دانم، من یاد گرفته‌ام احترام همه را بجا بیاورم، چون مهم ترین صفت هر شخص انسانیت او است.

وی در پایان گفت: کسی نمیتواند بگوید که ما ترک زبانان در ایران مظلوم هستیم، چراکه ۷۰٪ ایران در اختیار ترک زبانان هست ولی متاسفانه رسانه‌های ما ضعیف هستند که باید مسئولین امر برای تقویت در برابر برخی معاندین فرهنگ و تمدن ترک زبانان اقدام داشته باشند.

منبع: آوای تبریز

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط