• کد خبر : 3599
  • فرهنگی
  • تاریخ انتشار : 24 شهریور 1399 - 1:41 ب.ظ
  • اندازه فونت
همزمان با سالروز درگذشت شهریار شعر ایران؛

بزرگداشت استاد شهریار در محوطه مقبره الشعرای تبریز

بزرگداشت استاد شهریار در محوطه مقبره الشعرای تبریز

مراسم بزرگداشت سالروز درگذشت استاد محمدحسین شهریار و روز ملی شعر و ادب 27 شهریور در محوطه مقبره الشعراء برگزار می‌شود.

به گزارش واژه، معاون سیاسی امنیتی استاندار در جلسه هماهنگی بزرگداشت مقام استاد شهریار افزود: این شاعر پرآوازه از ذخایر فرهنگی و معنوی کشور  است و شناساندن ابعاد مختلف شخصیت و کارنامه ادبی و فرهنگی وی ضروری است.
علیار راستگو، با اشاره به نقش و جایگاه استاد شهریار در اعتلای زبان و ادبیات و فرهنگ ایران‌زمین ادامه داد: استاد شهریار عالی‌ترین مفاهیم اخلاقی و انسانی را با زبانی فاخر و لطیف به زیور شعر آراسته و به مخاطبان عرضه کرده است.
وی ترجمه آثار استاد شهریار را به بیش از ۸۰ زبان زنده دنیا و تجدیدچاپ‌های مکرر این آثار نشانه روشنی از ظرفیت و زایندگی فرهنگ غنی کشورمان دانست و بر اثرگذاری زبان و بیان هنری در ذهن و ضمیر مخاطبان تاکید کرد.

معاون سیاسی  امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی برای برگزاری مراسم بزرگداشت استاد شهریار، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این برنامه‌ها تأکید کرد.

۲۷ شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، بزرگترین شاعر تاریخ معاصر ایران، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب فارسی نامیده شده است.
استاد شهریار سال ١٢٨٥ هجری خورشیدی در تبریز متولد شد و ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.

خبرهای مرتبط