• کد خبر : 4856
  • محیط زیست
  • تاریخ انتشار : 1 اردیبهشت 1400 - 10:09 ق.ظ
  • اندازه فونت

بارش در آذربایجان‌شرقی ۲۲ درصد کاهش یافته است

بارش در آذربایجان‌شرقی ۲۲ درصد کاهش یافته است

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین بارش در سال آبی امسال در استان آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش واژه، دولتی مهر  مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال آبی امسال (از اول مهر پارسال تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۰) حدود ۱۷۰ میلی متر بارش در استان آذربایجان شرقی ثبت شده که این میزان نسبت به میانگین بارش در سال آبی پارسال حدود ۴۹ میلی متر کاهش یافته به طوری که میانگین بارش در سال آبی پارسال در این بازه زمانی ۲۱۹ میلی متر ثبت شده است.

او با بیان اینکه میانگین بارش‌در سال آبی امسال نسبت به بلند مدت حدود ۲۰ درصد معادل ۴۲.۵ میلی متر کاهش یافته است، گفت: به طور میانگین در طول این بازه زمانی در بلند مدت حدود ۲۱۲.۵ میلی متر بارندگی در استان آذربایجان شرقی روی داده بود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بارش یک سال کامل آبی در این استان ۳۱۹.۸ میلی متر است، گفت: در این بازه زمانی حدود ۵۳ درصد از بارش سال آبی امسال تامین شده است.

دولتی مهر گفت: در سال آبی امسال بیشترین بارندگی از شهرستان مرند به میزان ۲۶۳ میلی متر و کمترین بارش از اسکو به میزان ۱۳۴ میلی متر گزارش شده که این میزان بارش در مرند نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵۳ میلی متر افزایش و در اسکو حدود ۵۶ میلی متر کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز در سال آبی امسال حدود ۱۷۷ میلی متر و در بلند مدت حدود ۱۸۰ میلی متر ثبت شده است، گفت: میانگین بارش در سال آبی امسال در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال آبی پارسال حدود ۱۸ میلی متر و نسبت به بلند مدت سه میلی متر کاهش یافته است.

دولتی مهر افزود: از ابتدای فصل امسال تا ۳۰ فروردین نیز به طور میانگین ۲۲ میلی متر بارش در استان آذربایجان شرقی روی داده که این میزان نسبت به بلند مدت در این بازه زمانی (۴۶ میلی متر) حدود ۵۲ درصد کاهش داشته است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرهای مرتبط