• کد خبر : 14887
  • ورزشی
  • تاریخ انتشار : 30 دی 1402 - 7:46 ق.ظ
  • اندازه فونت

ایران صدرنشین گروه C شد / ایران 1-0 هنگ کنگ

ایران صدرنشین گروه C شد / ایران 1-0 هنگ کنگ

تیم ملی ایران موفق به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل هنگ‌کنگ شد و از مرحله گروهی جام ملت‌ها صعود کرد.

به گزارش واژه، تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ در گروه C جام ملت‌های آسیا 2023 به مصاف همدیگر رفتند.تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی فلسطین را با نتیجه چهار بر یک شکست داد. هنگ کنگ دومین رقیب ملی‌پوشان ایران در بازی اول سه بر یک مغلوب امارات شد. شاگردان یورن اندرسن بعد از 56 سال به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا رسیده‌اند. ایران و هنگ کنگ تقریبا دو ماه پیش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 به مصاف همدیگر رفتند که ایران با چهار گل به پیروزی رسید.
در این بازی هم تیم ملی ایران موفق شد با گل مهدی قائدی به پیروزی برسد و راهی مرحله حذفی شود ولی قطعا عملکرد خط دفاع تیم ملی ایران نگران کننده بود و امیر قلعه نویی باید فکری به حال آن کند.

ایران که 2 بازی خود را با برتری پشت سر گذاشته با 6 امتیاز در رده اول قرار دارد و امارات با 4 امتیاز در جایگاه دوم ایستاده است.

فلسطین با یک امتیاز در رده سوم و هنگ کنگ بدون امتیاز در قعر جدول جای دارد.

اطلاعات بازی
تاریخ برگزاری: جمعه 29 دی ۱۴۰۲ (19 ژانویه ۲۰۲۴)
ساعت برگزاری: 21:۰۰ به وقت تهران
تورنمنت و هفته: هفته دوم دور گروهی جام ملت های آسیا، گروه C
داور: حنا حطاب (سوریه)
ورزشگاه: بین‌المللی خلیفه – شهر دوحه قطر
گلزن: –
ترکیب دو تیم
ایران: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مجید حسینی، حسین کنعانی، رامین رضاییان، سامان قدوس، روزبه چشمی، مهدی قائدی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبهش و شهریار مغانلو
هنگ کنگ:اپ هونگ فای، گربیگ، واس نونیز، وو چون مینگ، تان چون لوک، مت اُر، اورتون کامارگو، فیلیپ چان سیو کوان، چان شینیچی، یو تزه نام و سان مینگ هیم.

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط