• کد خبر : 12466
  • یادداشت
  • تاریخ انتشار : 20 شهریور 1402 - 10:40 ق.ظ
  • اندازه فونت

اکران خصوصی «قولچاق» در سالگشتِ فراق یوسفی نژاد

اکران خصوصی «قولچاق» در سالگشتِ فراق یوسفی نژاد

خبر آمده است که در این اولین سالگرد، درام اجتماعی «قولچاق» روز سه شنبه بیست و یکم شهریور در سینما 22 بهمن تبریز به صورت خصوصی اکران می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی واژه – محمد یوسفی: «اصغر یوسفی نژاد» از آن هایی بود که دست روزگار خیلی زود او را از اهل هنرِ سینما ستاند و حالا یک سال از وداع تلخ او سپری می شود. خبر آمده است که در این اولین سالگرد، درام اجتماعی «قولچاق» روز سه شنبه بیست و یکم شهریور در سینما 22 بهمن تبریز به صورت خصوصی اکران می‌شود.

«قولچاق» همان فیلمی است که یوسفی نژاد برای ساخت آن خون دل فراوان خورد اما نامهربانی هایی که پس از ساخت آن دید، بسیار سنگین‌تر و عمیق تر بود. تا آنجا که شاید شایسته باشد بگوییم غمِ «قولچاق» این مرد هنرمند را از پا درآورد!

بعد از یک سال هنوز هم وقتی صحبت از مرحوم اصغر یوسفی نژاد می‌شود، نا خودآگاه فراز و نشیب هایی که او از سینمایی اِئو تا قولچاق طی کرده در خاطر اهالی فرهنگ تبریز مرور می‌شود از شگفتی هایی که آفرید و نا ملایمتی هایی که تحمل کرد.

به هر روی، هرچه که بود یوسفی نژاد با این نامهربانی ها و ناملایمت‌ها سوخت و ساخت تا آثاری خلق کند که در عصر جدید سینمای آذربایجان زبانزد باشد و نام او را بر بلندای قله فیلمسازی آذربایجان بنشاند. اینکه می‌گوییم سوخت ولی ساخت، شاید مفهومی باشد که برای آیندگان راهگشایی کند.

یوسفی نژاد و هنرش با اینکه بسیار دیر برای عموم شناخته شد اما آنقدر غنی بود که هرگز از یادها نخواهد رفت. به نظرم حالا که خود او در میان ما نیست، وقت آن است که «قولچاق» او قدر ببیند و ارج آن شناخته شود.

خبرهای مرتبط