• کد خبر : 3655
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 30 شهریور 1399 - 7:38 ب.ظ
  • اندازه فونت

اختصاص ۲۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌ها به بیماران کرونا در آذربایجان‌شرقی

اختصاص ۲۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌ها به بیماران کرونا در آذربایجان‌شرقی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریزاز اختصاص ۲۰ درصد از تخت‌های فعال کلیه بیمارستان‌ها به بیماران کووید ۱۹ برابر مصوبه ستاد کرونا هم در آذربایجان شرقی و هم در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.

به گزارش واژه، روزبه رجایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رکورد تعداد بستری‌ها در آذربایجان‌شرقی ۲ روز قبل زده شد و در حال حاضر وضعیت از فروردین ماه و تیر ماه که اوج شیوع بیماری و تعداد بستری‌ها بود، وخیم‌تر است.

او افزود: تمامی بیمارستان‌ها اعم از دانشگاهی، غیردانشگاهی، حتی بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های وابسته به نهاد‌های نظامی و تامین اجتماعی بر اساس آخرین دستورالعمل، موظف هستند تا ۲۰ درصد از تخت‌های فعالشان را برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهند.

او گفت: هم اکنون تعداد ۸۷۰ نفر در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند و آمار تا ۹۰۰ نفر متغیر است و با وجود ایجاد ظرفیت‌های جدید در بیمارستان‌های اصلی شهر تبریز از جمله مراکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) و سینا، حجم زیاد مراجعه به بیمارستان‌ها و افزایش موارد بستری باعث می‎شود تا ظرفیت جدید هم تکمیل شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز  در پایان خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌ها در حال حاضر نسبت به ماه گذشته افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد و روند و تعداد مراجعان طی ۲ هفته گذشته، هر روز رو به افزایش بوده است.

خبرهای مرتبط