• کد خبر : 7530
  • اقتصادی
  • تاریخ انتشار : 13 دی 1400 - 11:16 ق.ظ
  • اندازه فونت

اجرای طرح احداث پمپ‌بنزین‌های تک‌سکو در تبریز

اجرای طرح احداث پمپ‌بنزین‌های تک‌سکو در تبریز

شهردار تبریز از اجرای طرح احداث پمپ‌بنزین‌های تک‌سکو در این شهر خبر داد.

به گزارش واژه، رنجبر شهردار تبریز گفت: با توجه به تراکم و ازدحام در پمپ‌ بنزین ها و در راستای کاهش سفر‌های درون‌شهری، طرحی برای احداث پمپ بنزین‌های تک‌سکو یا دو نازله و یا دو پمپه آماده کردیم که در صورت آمادگی شهروندان می‌توانیم با همکاری شرکت‌های فرآورده نفتی اجرایی کنیم.

اگر پراکندگی پمپ‌های بنزین از طریق اجرای طرح پمپ‌های تک‌سکو افزایش یابد، مردم زمان کمتری برای سوخت‌گیری اختصاص می‌ دهند و در کنار آن احساس خطر حضور در مجموعه‌های بزرگ نفتی نزد شهروندان کاهش می‌یابد.

این طرح در تمام کشور‌های دنیا به خصوص اروپا در پارکینگ منازل و یا مجتمع‌های مسکونی در حال اجرا است که خطر آن در حد موتورخانه‌ها و تانکر‌های قدیمی نفت است که البته استانداردسازی می‌شود.

از شهروندان عزیز دعوت می‌کنم اگر چنین فضایی در اختیار دارند، می‌توانند با کمک شهرداری اقدام به احداث پمپ‌بنزین تک‌سکو در محل زندگی و یا مجتمع‌های مسکونی بکنند.

با احداث این پمپ‌های تک‌سکو، بار ترافیکی شهر کاهش یافته و در کنار سهولت سوختگیری برای شهروندان، ایجاد اشتغال نیز می‌شود.

هر نوع تغییر کاربری زمین ورزشی از طریق شهرداری و طی پروسه‌ای خاص انجام و در مراجع ذیربط که در اینجا ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است، تصویب می شود و آنجا نیز با لحاظ اظهار نظر شرکت‌های فرآورده نفتی، از بابت استانداردسازی و رفع خطر مجوز صادر می‌شود.

در این مورد خاص نیز تمام زمین ورزشی تغییر نمی‌یابد و تنها بخشی از آن تغییر کاربری می یابد که در ماده پنج مطرح شده و قطعا استاندارد‌های لازم را دارد.

خبرهای مرتبط