• اندازه فونت
عضو شورای شهر تبریز:

خط 2 بی آر تی موقتاً جایگزین خط 4 مترو می‌شود

خط 2 بی آر تی موقتاً جایگزین خط 4 مترو می‌شود

احد صادقی گفت: خط 2 بی آر تی به دلیل اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی موقتاً جایگزین خط 4 مترو می شود.

به گزارش واژه، احد صادقی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی یکی از اهداف مهم شورای ششم بوده است گفت: توسعه شبکه اتوبوسرانی یکی از اقداماتی است که مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود: مسیر خط ۲ بی آر تی، مسیر مصوب خط ۴ متروی تبریز از میدان آذربایچان تا عباسی است. این مسیر زیر زمینی نبوده و قرار است ریل‌ها روی زمین و به صورت تراموا باشد.

این عضو شورای شهر تبریز افزود: بدلیل اینکه مسیر خط ۴ از بُعد زمان و مقرون به صرفه بودن مناسب تشخیص داده نشد. بر این اساس مقرر شد فعلاً در این مسیر، خط ۲ بی آرتی با زیر سخت های لازم برای تراموا راه اندازی شود.

صادقی گفت: در آینده و با مطالعات کامل و ایجاد زیرساخت های لازم خط 4 مترو به صورت تراموا راه اندازی خواهد شد.

او در ادامه سرمایه گذاری را یکی از موضوعات مهم شهری دانست و گفت: به دلیل اینکه دولت کمترین حمایت را به شهرداری ها رسانده، شهرداری ها باید اصول اولیه کسب درآمد را بیاموزند.

این عضو شورای شهر گفت: اگر شهرداری ها نتوانند به درآمد برسند توسعه شهری متوقف خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذار باید اعتماد بین سرمایه گذار، مردم و نهاد شهرداری جلب شود گفت:در شهر تبریز طی یک دهه گذشته فرآیند سرمایه گذاری متوقف شده و این ناشی از بی اعتمادی طرفین نسبت به یکدیگر است.

او اظهار داشت: در دوره ششم شورای اسلامی تبریز بنا نهاده بودیم که این اعتماد را به مردم و سرمایه گذار بازگردانیم و اولین قدم این شد که پروژه های راکد شهری که از دوره های گذشته بجا مانده بود را تعیین تکلیف کنیم.

او خاطر نشان کرد: به نظر من با این تفکر که صرفاً با برگزاری همایشی می توان سرمایه گذاران خارجی و داخلی را به سمت تبریز سوق دهیم، این تصور غلطی است، چرا که باید اول اعتماد را در بین مردم و سرمایه گذار ایجاد می‌کردیم.

او در ادامه در پاسخ به خبرنگار واژه در این‌خصوص که موکل کردن همایش سرمایه گذاری به پایان دوره ششم مدیریت شهری و احتمال عدم استقبال مدیران دوره بعدی از سرمایه گذاران این دوره گفت: وظیفه سازمان سرمایه گذاری شهرداری است که ادامه این مسیر را باید در دوره های بعدی به نحوه احسن اجرا کند.

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط