• اندازه فونت
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تلاش برای اخذ مجوز 3 تا 4 هزار میلیارد تومانی برای مولدسازی در استان/ بیشترین نفع مولد سازی به حوزه درمان می رسد

تلاش برای اخذ مجوز 3 تا 4 هزار میلیارد تومانی برای مولدسازی در استان/ بیشترین نفع مولد سازی به حوزه درمان می رسد

واقف بهروزی گفت: نزدیک به 100 پرونده در خصوص املاک مازاد تشکیل شده و امیدواریم بتوانیم از هیئت عالی مولد سازی مجوز 3 تا 4 هزار میلیارد تومانی برای مولدسازی با روش های مختلف اخذ کنیم.

به گزارش واژه، واقف بهروزی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با بیان اینکه در حوزه مولدسازی در استان با مشکل اطلاعات مواجه بودیم گفت: در ماه های گذشته تلاش کردیم تا مشکل نبود اطلاعات املاک را حل کنیم.

او گفت: مولد سازی فروش اموال نیست، فروش یکی از روش های مولدسازی املاکی است که ادارات در اختیار خودشان نگه داشته بودند و جز هزینه آورده دیگری برای دولت نداشته و ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشکیل نزدیک به 100 مورد پرونده در کمیته مولد سازی استان اظهار داشت: امیدواریم برای امسال بتوانیم از هیئت عالی مولدسازی کشور رقمی حدود سه تا چهار هزاز میلیارد مجوز بگیریم. بهروزی بیشترین املاک مازاد شناسایی شده را متعلق به وزارت نیرو و راه و شهرسازی دانست و افزود: عموما 50 درصد عایدی حاصل از فروش اموال دستگاه های اجرایی به خود دستگاه باز می گردد و در خصوص 50 درصد بعدی تشخیص با کمیته تخصیص خواهد بود.

او با بیان اینکه دو دستگاه دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در این موضوع مستثنا هستند گفت: در فروش اموال 100 درصد عایدی حاصل به پروژه های نیمه تمام این دستگاه ها اختصاص پیدا می کند.

بهروزی تصریح کرد: اطمینان دارم در استان بیشترین نفع از مولد سازی به دانشگاه علوم پزشکی خواهد رسید. چون دانشگاه در تامین اعتبار تکمیل بیمارستان های استان سال های سال با مشکل بوده ولی با تزریق منابع حاصل از مولد سازی قطعا سرعت تکمیل این پروژه ها چشمگیر خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: یکی از پروژه های مهمی که در حوزه درمان از این طریق در حال تکمیل است بیمارستان 1000 تخت خوابی است.

او در خصوص ساماندهی زمین های متعلق به دولت که در دهه های گذشته به تصرف شهروندان رسیده و تبدیل به حاشیه نشینی شده است اظهار داشت: این ظرفیت در بحث مولدسازی وجود دارد.مردم خودشان را مالک زمین ها می دانند ولی در حقیقت مالک نیستند و در نتیجه از خدمات مختلف برخوردار نمی شوند. از طرف دیگر شرایط طوری شده که دولت هم نمی تواند به املاک خودش برسد.

بهروزی افزود: بر این اساس پیشنهاد ما این است که عرصه زمین ها به صورت کارشناسی قیمت گذاری شود و مردم با خرید و پرداخت قیمت زمین مالک واقعی زمین هایشان شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در خود دستگاه هایی که مالک زمین هستند باید اراده کار وجود داشته باشد. در حال حاضر در دو شهر اهر و مراغه زمین هایی که متعلق به وزارت اقتصاد بوده را شناسایی و به خود افراد ساکن واگذار کرده ایم.

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط