• کد خبر : 15384
  • سیاسی
  • تاریخ انتشار : 6 اسفند 1402 - 4:11 ب.ظ
  • اندازه فونت

بیانیه اعضای ائتلاف مستقل بانوان

بیانیه اعضای ائتلاف مستقل بانوان

ائتلاف مستقل بانوان در خصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای منتشر کردند.

به گزارش واژه، متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

 إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ ( احزاب -آیه 35 )

امروز نقش زنان در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست. حضور فعال زنان در تمام عرصه های فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی و حتی اقتصادی خود گویای حقیقت ناپذیر این واقعيت است. بی گمان بانوان نام آشنای تبریز نیز نشان داده اند در بسیاری از حوزه ها سرآمد بوده اند. با این وجود و تاکید چندین باره مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نقش آفرینی زنان در حوزه های سیاسی، سخنان نماینده ولی فقيه در استان و تمام مسئولین ملی و استانی در این خصوص نادیده گرفته شده و هنوز آنان که بر اریکه قدرت سیاسی در تشکل‌ها، احزاب و جمعیت ها تکیه زده اند چشم بر نمایندگان بیش از نیمی از جامعه فعال استان و شهر تبریز بسته اند.

در تمام لیست های سیاسی شکل گرفته برای انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر نبود نام یک زن نشانه ای تلخ از حذف زنان از سوی جامعه سیاسی شهر تبریز است.

ائتلاف مستقل بانوان ضمن دعوت از آحاد مردم و بانوان استان و به ویژه حوزه انتخابیه تبریز اسکو و آذرشهر برای حضور فعالانه در انتخابات، اعتراض خود را نسبت به بی توجهی و نادیده گرفتن زنان در تشکیل لیست های انتخاباتی اعلام می نمائیم. انتظار می رود با مشارکت فعال تمامی عزیزان و حمایت از ائتلاف مستقل بانوان شاهد حضور بانوان در میان منتخبین نهایی این حوزه باشیم.

امید است در آینده درهای لیست های سیاسی شکل گرفته در این حوزه از نگاه مردسالارانه عاری گردد.

وعده دیدار ما جمعه یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲، پای صندوق های رای

***

* گردهمایی حامیان اعضای ائتلاف مستقل بانوان*

زمان: سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ – ساعت ۱۸

مکان: خیابان امام خمینی (ره) – روبروی مدرسه خیابانی – جنب کوی اطبا

بانوان

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط