• کد خبر : 15459
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 28 اسفند 1402 - 8:00 ب.ظ
  • اندازه فونت
توسط ستاد دیه استان انجام گرفت؛

آزادی ۶۱۱ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی

آزادی ۶۱۱ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی

معاون ستاد دیه استان آذربایجان شرقی از آزادی ۶۱۱ نفر زندانی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش واژه، رسول هاشمی ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد ۵۹۴ آقا و ۱۷ نفر خانم بودند و مجموع بدهی آنها ۷۱۵ میلیارد تومان بود که به ۶۲۶ میلیارد و 500 میلیون تومان تقلیل یافتند.

او افزود: ستاد دیه توانسته 29 میلیارد و 500 میلیون تومان از مجموع این مبلغ را از طریق اخذ گذشت از محکوم له و شاکیان پرونده تامین نماید و ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این مبلغ از طریق خانواده و بستگان زندانیان تامین شده و ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق ستاد دیه تامین و موجبات آزادی آنان فراهم شده است.

معاون ستاد دیه با اشاره به مصوبه دولت در خصوص تسهیلات برای زندانیان گفت: مبلغ 20 میلیارد و 900 میلیون تومان نیز از این طریق تامین شده است.

هاشمی ادامه داد: ۳۵۷ نفر از این محکومین مالی، ۲۰۲ نفر محکومین مهریه و ۵۲ نفر محکومین ناشی از نفقه زوجه و فرزند مشترک بودند که به لطف خدا در سال 1402محکوم دیه ناشی از حوادث کارگاهی نداشتیم.

او خاطر نشان کرد: بعد از تبریز، شهرستان های مراغه و اهر بیشترین زندانیان آزاد شده جرایم غیر عمد را داشتند.

معاون ستاد دیه آذربایجان شرقی اضافه کرد: هم اینک حدود ۲۵۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان حضور دارند که میزان بدهی آنها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تجمیع ۱۰۰ میلیارد تومان از محل خیرین، تمامی این افراد آزاد شده و به آغوش خانواده باز خواهند گشت.

او افزود: طبق اساسنامه، وظیفه انجمن حمایت از زندانیان رسیدگی به خانواده کلیه‌ی زندانیان است ولی رسالت ستاد دیه آزادی زندانیان غیر عمد و پیشگیری است.

او ادامه داد: از شهروندان عزیز تقاضای عاجزانه دارم در بحث مهریه و معاملات بیشترین دقت را داشته باشند، چرا که بیشترین اختلافات حقوقی ناشی از عدم دقت در معاملات است.

در ادامه فرزاد آقایی، مدیر روابط عمومی ستاد دیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که ستاد دیه تنها متولی آزادی زندانیان غیر عمد و محکومان مالی است گفت: پرونده زندانیان در زندان تشکیل و به ستاد دیه ارسال می شود و ستاد دیه حق تشکیل پرونده ندارد.

او ادامه داد: رییس کل دادگستری استان رییس هیئت مدیره ستاد دیه ، دادستان نایب رییس و مدیرکل زندان ها دبیر ستاد است.

آقایی در ادامه از آزادی ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در آستانه سال نو خبر داد و گفت: تمامی این افراد بصورت همزمان از زندان های استان آزاد خواهند شد.

مدیر روابط عمومی ستاد دیه با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در سال آینده ادامه داد: آذربایجان شرقی یکی از استان های فعال در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در کشور است و پس از استان اصفهان در جایگاه دوم کشور قرار دارد و مثل سال‌های قبل جشن گلریزان در ۱۸ فروردین ماه 1403 بعد از افطار در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط