• کد خبر : 4605
  • اقتصادی
  • تاریخ انتشار : 17 اسفند 1399 - 5:24 ب.ظ
  • اندازه فونت

کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز تصویب شد

کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز تصویب شد

کلیات لایحه بودجه ۷ هزار و ۳۴۷ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومانی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۰ پس از بحث و بررسی توسط اعضا شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.

به گزارش واژه، محمد باقر بهشتی گفت: بیش از ۵۰ جلسه برای تحقیق و بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ تشکیل شده و لایحه بودجه شهرداری بررسی شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: در لایحه شهرداری بودجه مرکز و مناطق ۴۹۳۷ میلیارد تومان است که در بررسی ها ۳۴ میلیارد ۳۴۹ میلیون تومان به آن اضافه شد.
بهشتی ادامه داد: بودجه سازمان‌ها بیست و یک هزار و هفتصد و شصت میلیارد و هفتصد میلیون ریال  بوده و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کاهش داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: این اعداد بدون ارقام تکراری است که رقم تکراری آن ۱۳۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  است و ۵۸۰۰ میلیارد تومان بدون ارقام تکراری است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه سرانه هر شهروند تبریز حدودا  ۳ میلیون و پانصد هزار تومان است گفت: از نظر تعداد پرسنل انواع پرسنل در شهرداری شاغل است رسمی پیمانی بیمه ای و کار معین که از فصل اول بودجه حقوق دریافت می کنند و شهرداری مرکز و مناطق ۱۹۷۳ نفر ، سازمان‌ها ۱۳۵۴ نفر و مجموع آن ۳۳۲۷ نفر کل کارمندان کارمعین رسمی پیمانی و بیمه ای شهرداری است.

وی افزود: تامین نیروهای شاغل در مرکز و مناطق ۲۱۳۱، سازمان ها ۱۵۲۹ نفر و مجموع تامین نیروها ۳۶۶۰ نفر است و در مجموع شهرداری ۶۹۸۷ نفر شاغل دارد. که ۴۱۰۴ نفر در مرکز و مناطق و ۲۸۰۳ در سازمان‌ها شاغل هستند.

وی ضمن انتقاد از عدم هماهنگی و نبود آمار دقیق از کارکنان گفت: برای جمع آوری این آمار با مشکلات عدیده ای همراه بودیم و در نهایت به این آمار دست یافتیم که مورد تایید  معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تبریزاست.
بهشتی تصریح کرد با بیان اینکه از مجموع ۴۹۷۱ میلیارد تومان بودجه، ۱۵۷۱ میلیارد تومان بودجه جاری و ۳۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی است افزود: شهرداری سه محل درآمد دارد که هرکدام بخشی از درآمدها را به عهده دارند.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: ۵۰۰ میلیارد تومان فروش اوراق برای قطار شهری در این آمار و ارقام لحاظ نشده است.
وی گفت: پیش بینی پرداخت‌ حقوق پرسنل شهرداری در مرکز و مناطق باید به درستی انجام شود، چرا که بر روی موضوع پرداخت حقوق های پرسنلی حساسیم و معتقدیم باید به موقعه پرداخت شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه صبح امروز کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز، سازمان ها و شرکت ‌های وابسته برابر با ۷ هزار و ۳۴۷ میلیارد و ۴۱۹ میلیونی تومان و بدون احتساب ارقام تکراری برابر با 6 هزار و 8 میلیارد و  919 میلیون تومان را تصویب کردند.

خبرهای مرتبط