• کد خبر : 11928
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 30 مرداد 1402 - 2:28 ب.ظ
  • اندازه فونت

وعده “تاریخی” زعفرانچیلر در آستانه تحقق /طلسم اسارت عمارت ساعت شکسته می‌شود

وعده “تاریخی” زعفرانچیلر در آستانه تحقق /طلسم اسارت عمارت ساعت شکسته می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری شورا از تحقق وعده “پایان اسارت عمارت تاریخی ساعت تبریز” خبر داد.

به گزارش واژه، سیدکاظم زعفرانچیلر با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای حفاظت از آثار و هویت تاریخی تبریز، افزود: به زودی بخش اداری شورای شهر از عمارت تاریخی “ساعت” خارج می‌شود و صرفا بُعد تاریخی، میراثی و گردشگری در آن فعالیت خواهد داشت.

رئيس کمیسیون گردشگری شورا به ظرفیت بالای گردشگری این ساختمان اشاره کرد و گفت: در روزهای آتی، دفاتر اعضا و برگزاری جلسات شورا و به محل جدید که با نظر اکثریت اعضا تصمیم گیری می‌شود، منتقل خواهد شد. البته ممکن است پس از انتقال دفاتر، برای مدتی صحن علنی شورا در عمارت ساعت برگزار شود، اما پس از تکمیل، تمام فرآیندهای شورا در یک ساختمان صورت می‌گیرد.

این عضو شورای شهر تبریز، ساختمان عمارت را نماد این شهر دانست و با انتقاد از بی‌توجهی به این عمارت در طی سال‌های گذشته، تاکید کرد: فرصت را نباید از دست داد و توجه داشته باشیم که حفاظت از هویت تاریخی تبریز یک اتفاق ارزشمند است. در دوره‌های گذشته شورا وعده‌های متعددی برای تخلیه عمارت ساعت داده شد ولی به همت اعضای شورای ششم و شهردار محترم، این وعده برای صیانت از تاریخ تبریز عملی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، زعفرانچیلر اواخر سال ۱۴۰۰ با انتقال دفتر خود به ساختمان حقوقی شهرداری طلسم این اقدام را شکست و با همراهی اعضای شورا و شهردار تبریز این مهم در آستانه تحقق قرار گرفته است.

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط