• کد خبر : 10493
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 11 تیر 1402 - 2:00 ب.ظ
  • اندازه فونت

وزارت ارتباطات بیانیه داد؛ اختلال سرویس‌های گوگل به دلیل محدویت جدید

وزارت ارتباطات بیانیه داد؛ اختلال سرویس‌های گوگل به دلیل محدویت جدید

وزارت ارتباطات با انتشار یک بیانیه، خبر از محدودیت‌های جدید گوگل برای کاربران ایرانی داده است. ادعا شده اختلال موتور جستجوی گوگل ناشی از اقدامات خود این کمپانی است و ارتباطی با فیلترینگ ندارد.

به گزارش واژه،در بیانیه بسیار کوتاه وزارت ارتباطات آمده است: «در چند روز گذشته، گوگل در اقدامی غیر حرفه ای، نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جستجوی خود (Google.com) برای کاربران ایرانی اقدام نموده است. بررسی ها نشان می دهد این محدودیت ها به صورت تدریجی در حال گسترش است. متخصصین شرکت زیرساخت در تلاش برای خنثی کردن این محدودیت جدید هستند.»

به وضوح این بیانه خالی از هرگونه جزئیات است و روشن نیست منظور وزارت ارتباطات دقیقاً کدام اختلال‌ها است. با این حال وزارت ارتباطات یک اسکرین شات که دسترسی به دامنه گوگل را در یک مقطع نشان می‌دهد، پیوست کرده است. این تصویر بیانگر عدم امکان دسترسی به Google.com در ایران در یک مقطع خاص است.

بدتر اینکه وزارت ارتباطات می‌گوید اقدامات گوگل در ایجاد محدودیت برای IP ایران در حال گسترش است، از همین رو می‌توان انتظار داشت اختلال‌های جدی برای موتور جستجو و حتی دیگر سرویس های گوگل ایجاد شود. با این حال وزارت ارتباطات تاکید کرده متخصصان داخلی در تلاش برای «خنثی کردن» محدودیت‌های گوگل هستند.

علی رغم اینکه روشن نیست دقیقاً گوگل چه محدودیت‌های تازه‌ای برای کاربران ایرانی وضع کرده است، اما از اسکرین شات وزارت ارتباطات چنین بر می‌آید که گوگل از ارائه خدمات به IP ایران خودداری کرده است.

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط