• کد خبر : 12873
  • اقتصادی
  • تاریخ انتشار : 4 مهر 1402 - 3:00 ب.ظ
  • اندازه فونت

عموم مردم از سامانه ملی گارانتی اطلاعی ندارند

عموم مردم از سامانه ملی گارانتی اطلاعی ندارند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت سامانه ملی گارانتی از سال ۹۹ از تلفن همراه در کشور آغاز شد، اما بسیاری از مردم هنوز از آن اطلاعی ندارند.

به گزارش واژه، «مصطفی طاهری» در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ سامانه جامع خدمات پس از فروش یا سامانه گارانتی برخلاف بسیاری از سامانه ها وزارت صمت که تولید کننده محور است، مصرف کننده محور است.

وی توضیح‌داد: این سامانه دارای دو قسمت است که ثبت محور بودن آن (یعنی اینکه وارد کننده و شرکت تولیدی کالایش را ثبت کند) خوب بوده است.

طاهری بیان‌داشت:‌ فعالیت این سامانه از سال ۹۹ از تلفن همراه شروع شد و اکنون نیز به خودرو رسیده است، اما بسیاری از مردم هنوز از این سامانه اطلاعی ندارند.

وی ادامه‌داد: مهمترین خلا این سامانه این است که خدمات پس از فروش اکثر شرکت ها، سامانه های جدایی دارند و در این شرایط این سامانه ۵۰ درصد کارها را روی زمین گذاشته است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: حتی اگر سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی هم کامل نباشد، این سامانه می تواند به فعالیت خودش ادامه دهد.

وی خاطرنشان‌کرد: با همین ابزارها می توانیم ثبت همه کالاهای موجود را انجام دهیم. تولیدکننده و واردکننده می‌توانند با همین سامانه مجبور به ثبت اطلاعات خود شود.

طاهری تصریح‌کرد: وقتی سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان اجرایی شوند، مشکلات مربوط به قاچاق کالا در کشور حل می شود.

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط