• کد خبر : 6677
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 7 آذر 1400 - 2:05 ب.ظ
  • اندازه فونت
آنچه در جلسه امروز شورای شهر تبریز گذشت:

تشریح کلیات و سیاست‌های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تبریز

تشریح کلیات و سیاست‌های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تبریز

بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تبریزصبح امروز به ریاست حجت الاسلام برگی با حضور تمام اعضا در محل عمارت قدیمی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار واژه، رسول برگی صبح امروز در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با حضور اعضا در محل عمارت شهرداری تبریز ضمن تسلیت ابوالشهید حاج آقا لیلابی بیان کرد: درگذشت پدر شهیدان لیلابی ضایعه‌ای جانگداز بود، ایشان شخصیتی گرانقدر، متواضع و بدون ادعا درعرصه‌های جهادی و پایبند به آرمان‌های انقلاب بودند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن  تبریک روز نیروی دریایی اظهار کرد: هفت آذر ماه  روز نیروی دریایی بوده که جا دارد از تمامی فعالان در این عرصه قدردانی کنیم.

برگی ادامه داد: سپاه به عنوان یکی از ارگان های زحمت کش نیز در این اواخر با تلاش فراوان شجاعت خود را نشان داد و به آمریکا ضربه سختی زد که این موضوعات همگی باعث افتخار برای میهن اسلامی ما به شمار می رود.

لزوم کنترل ورود نیرو و تلاش برای کاهش هزینه‌های شهرداری/ پروژه‌های شهری دارای پیوست فرهنگی باشد

علی نوای باغبان عنوان کرد: هر سال تدوین بودجه با راهنمایی شورا انجام می‌گیرد از شهردار خواستاریم تا نظرات خود را در این زمینه ارائه کرده و با شورای همفکری کنند.

وی در ادامه بیان کرد: هر ساله وزارت کشور توسط رئیس سازمان شهرداری‌ها، چارجوب بودجه را به شهرداری‌ها ابلاغ می‌کند که در جای خود محفوظ بوده و اجرایی می‌شود.

باغبان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: در سال 1401  انتظار این است که قوانین بالادستی در جای خود اعمال شود، و گرنه فرمانداری حق دارد بازگرداند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه افزود: ارقام بودجه نیز باید واقعی باشد و لزومی به ارقام تکراری نیست که در چارچوب ما ذکر شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریزدر خصوص تبصره بودجه ها گفت: اعداد و رقمی هایی که در تبصره ها ذکر می‌شود، باید در ردیف‌های خاص اعمال شود چرا که باعث ایجاد دوگانگی می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بر کنترل ورود نیرو به شهرداری تاکید کرد و گفت: در تلاشیم هزینه‌های شهرداری را کاهش دهیم تا هزینه های جاری را نیز کنترل کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی نیز از دیگر برنامه ها بوده که در نظر داریم این موضوع را بیش از پیش پیگیری کنیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری بدهی‌های شهرداری از طریق منابع غیرنقدی و … را را نیز در این گزارش عنوان کرد و ادامه داد: توزیع عادلانه منابع شهری درمناطق مختلف و محلات کم‌برخوردار از دیگر اقدامات تشریح شده کمیسیون بوده  که با تکیه بر عدالت در مناطق کم‌برخوردار اعمال خواهد شد.

نوای باغبان در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بیمه و مسئولیت‌های مدنی نیز از دیگر اقدامات بوده که برای شهروندان نیز می‌تواند شامل شود، هر چقدر بتوانیم باید آن را افزایش دهیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: پروژه‌های شهری و شهرداری باید دارای پیوست فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: سیاست‌های محیط زیست و خدمات شهری شامل مدیریت پسماند، تجهیزات آتش‌نشانی، راه‌اندازی بازارچه‌های محلی برای حمایت از صنایع دستی از دیگر اقدامات به شمار می رود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد:اختصاص ردیف بودجه مخصوص برای مناطق کم‌برخوردار که موضوعی مهم در شهرسازی و مسائل عمرانی است.

نوای باغبان با بیان اینکه مرمت و بازسازی تمامی پارک‌های داخل شهری نیز از سایر اقدامات به شمار می رود، ادامه داد: به جای احداث پارک جدید، مرمت و بازسازی و رفع نواقص پارک‌های موجود را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی گفت: سیاست‌های ایمنی و تاب‌آوری شهری در مقابله با بحران‌ها، سیاست‌های حمل و نقل و ترافیک شامل راه‌اندازی حمل و نقل ترکیبی با تاکید بر حمل و نقل عمومی و اتمام خط یک، تداوم خط دو و آغاز خط سوم متروی تبریز، مناسب سازی محیط برای جانبازان و معلولین، احداث و توسعه پارکینگ‌های مکانیزه، واگذاری بخشی از پروژه‌های شهری به شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید بر حفط و مرمت ابنیه تاریخی در راستای جذب گردشگر، احداث و تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی و فرهنگی، افزایش نشاط اجتماعی و شورو شوق فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه هایی جمع آوری شده در کمسیون بودجه و برنامه بوده که اگر اعضای شورا نظراتی داشتند هم می توانید اعمال کنیم.

شهرام دبیری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه بیان کرد:  امیدوارم امسال بتوانیم بودجه واقعی ببندیم و برای حل مشکلات مردم باشد.

وی ادامه داد: پیشنهادی برای سال آینده دارم، سال آینده را به نام سال محله‌محوری نامگذاری کنیم چراکه افزایش قابل توجه خدمات را می‌توانیم در محلات انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: جدول کشی، آبراه، آسفالت، دسترسی سریع به پارک، اماکن ورزشی، فرهنگسرا، حمل و نقل عمومی و، بازارچه‌های محلی و…زیاد هزینه بر نبوده و میتوان با حل این مشکلات رضایت مردم را جلب کرد.

دبیری بیان کرد:اگر بودجه‌ای از محل خارج از شمول با اولویت‌بندی شورا اختصاص دهیم، می‌توانیم خدمات را افزایش دهیم و موجب رضایتمندی شهروندان شویم.

روح الله دهقان‌ژاد، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه بیان کرد:اعضای شورا و شهردار تبریز روز اول به رفع مشکلات مناطق حاشیه ای تاکید دارند.

وی ادامه داد: در موارد اعلامی عنوان شد که چند درصد اختصاص یابد، باید آن درصد را تعریف کنیم.

دهقان نژاد گفت: این بودجه خارج از شمول در قانون آمده است و می‌تواند در بودجه نیز بیاید، در مناطق حاشیه شهر و به صورت موردی تخصیص یابد.

فریدون بابایی اقدم دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم با بیان اینکه ما به محله‌محوری تاکید داریم، ادامه داد: باید توجه ویژه‌ای به حفظ ساختار و پرهیز از ارقام تکراری داشته باشیم.

وی ادامه داد:در خصوص  مسیرگشایی‌ها که اشاره شده است، برخی اسامی در اینجا مطرح می‌شود، ولی مکانیزمی برای اجرای آنها وجود ندارد.

بابایی اقدم بیان کرد: هر طرحی که در صحن شورای اسلامی شهر تبریز تصویب می‌شود، باید اجرایی شود.

بررسی مصوبه شورا در خصوص شرکت آب و فاضلاب با موضوع طرح فاضلاب کلانشهر تبریز

علیرضا ایمانلو؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی صبح روز یکشنبه در دومین دستور جلسه با عنوان” بررسی مصوبه شورا در خصوص شرکت آب و فاضلاب با موضوع طرح فاضلاب کلانشهر تبریز” ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد: شبکه فاصلاب تبریز از سال 72 شروع شده و تا سال 93 پنجاه درصد افزایش فیزیکی داشتیم.

وی ادامه داد: در آن سال طرحی برای شورای شهر آوردیم که از محل کمک‌های شهرداری نیز این موضوع را گسترش دهیم که اثرات این طرح موجب شد پیشرفت فیزیکی فاصلاب شهری به هشتاد و هفت درصد برسد.

ایمانلو در ادامه گفت:فاز دوم تسویه فاضلاب تبریز را آغاز کردیم که برای پانزده سال آینده جوابگوی نیاز تبریز باشیم.

این مقام مسئول گفت: طرح ما برای کمیسیون بودجه، انجام فعالیت‌هایی برای مناطق کم‌برخوردار شهر و افزایش شبکه بهداشت شهری است که 25 درصد از هزینه‌ها توسط شهرداری و مابقی به حساب‌های فیمابین تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اضافه کرد: در سایه تبصره شورای شهر مبنی بر اخذ حق فاضلاب در کنار انشعابات شهری، هر سال 100 کیلومتر فاصلاب شهری انجام شده است در سال نود و پنج، هر متر شبکه فاضلاب شهری 2 میلیون تومان هزینه دارد، چهار الی پنج سال دیگر فاضلاب شهری کل تبریز به اتمام می‌رسد.

وی اذعان داشت: میانگین کشوری فاصلاب 50 درصد است ولی د رحالی که ما هشتاد درصد شبکه فاصلاب تبریز را احداث کردیم، به جز اصفهان بیشترین شبکه فاصلاب شهری در تبریز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: افزایش بهای مصالح و کاهش اعتبارات موجب کندی اجرای فاصلاب شهری است.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه بیان کرد: در مورد حق فاصلاب در کنار انشعاب نیز گزارشی ارائه کنید که چقدر بوده و در کجا هزینه شده است.

روح الله رشیدی دیگر عضو شورای شهر تبریز هم اظهار کرد:شهرداری در آبفا سهام دارد، میزان این سهام و عملکرد آن چگونه است؟ همچنین شهرداری چه آورده‌ای در این موضوع خواهد داشت و چه عایدی خواهد داشت؟

علی نوای باغبان نیز در ادامه اذعان داشت: حساب فیمابین ۳۱ میلیارد تومان شهرداری طلب دارد و هر زمانی که پولی به دست آب و فاضلاب برسد بخشی از آن را پرداخت می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: تعاملی که انجام می‌دهیم این است که تحمل بیشتری برای دریافت طلب‌ها داشته باشیم و ۴۰ درصد دریافتی سالانه را به ۲۰ درصد کاهش دهیم.

نوای باغبان در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما این کار را می‌کنیم تا توان آب و فاضلاب برای ارائه خدمات کاهش نیابد.

فریدون بابایی اقدم دیگر عضو شورای شهر نیز ادامه داد: کاش تبصره سه را هم در این جلسه آورده می‌شود زیرا این موضوع ضرورتی برای طرح در شورا نداشت، ما به شهردار تفویض اختیار کرده،ایم که چنین معاملاتی را انجام دهد.

شهرام دبیری هم در ادامه گفت: تاکید ما بر هزینه‌کرد درآمد شهرداری تبریز در خود تبریز است که آب و فاضلاب عملکرد خوبی نیز داشته است و ما نیز راضی هستیم.

عباس رنجبر، شهردار تبریز هم در ادامه گفت: با توجه به اینکه موضوع در راستای خدمات دهی سیستم شهرداری به شهروندان است و همچنن در کمیسیون توافق کردیم ، با اخذ 25 درصد موافق بودیم و چون نیاز به مرمت حفاری‌های انجام شده بود، با این موضوع موافقیم.

مصوبه کمیسیون مبنی بر اخذ 25 درصد  از شرکت آبفاضلاب و مابقی از حساب فی‌مابین و از طرفی تهاتر، به تصویب رسید.

بررسی نامه فرمانداری در خصوص احیاء سازمان ورزش و باشگاه شهرداری تبریز

رسول برگی در اظهار کرد: وظیفه شهرداری مشارکت در ورزش همگانی است، در خصوص سازمان ورزش باید بگوییم که موضوع احیا نبوده بلکه تفکیک سازمان ورزش بود.

برگی افزود: می‌خواهیم برای جوانان کار کنیم، آموزش ورزش داشته باشیم، قصد تیمداری قهرمانی و آوردن بازیکنان آفریقایی که برای هر شوتش صد میلیون تومان بدهیم نیست و آخر سر نیز راهی فیفا می‌شویم.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز اذعان داشت: این شهر یک زمانی در تمام رشته‌ها حرفی برا گفتن داشت، والیبال، کشتی، هندبال، بسکتبال و…. ، امروز شهر تبریز  ازین لحاظ شرایط مساعدی ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در پایان سخنان خود یادآور شد: اگر قرار است سازمان ورزش نداشته باشیم و اداره ورزش و جوانان به امور رسیدگی کند، باید سازمان فرهنگی را نیز جمع کنیم.

وی ادامه داد: شهرهای دیگر مانند تهران به تازگی سازمان ورزش را راه اندازی کرده اند، اگر اعضای شورا موافقند در خصوص این مصوبه اصرار داشته باشیم.

برگی گفت: چگونه استان فارس تشکیل سازمان ورزش را تصویب کرده و وزارت کشور تصویب کرده است اما ما امکان آن را نداریم

وی ادامه داد: متاسفانه دیدگاهی که همیشه به تبریز وجود دارد ما را عقب رانده است، وقتی ما برای دریاچه ارومیه تجمع می‌کنیم اغتشاشگریم و وقتی اصفهان تجمع می‌کند، کشاورز هستند.

شهرام دبیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: در ارتباط با چارت سازمان، این چارت وحی منزل نیست، همانطور که قبلا نیز وجود داشت و ما ادغام کردیم الان نیز می‌توانیم این چارت را تغییر داده و دوباره سازمان را تفکیک کنیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با باشگاه شهرداری هم همانطور که قبلا وجود داشت و ما منحل کردیم، الان می‌خواهیم احیا کرده تا هم به ورزش همگانی و هم آموزش ورزش باز گردانیم تا ورزشکاران بومی را تحت پوشش قرار دهیم.

دبیری اظهار کرد: بعد از آن مصوبه طبق مکاتبه وزارت ورزش و جوانان، بعد از مصوبه ما، به غیر از فوتبال مابقی رشته‌ها ورزش قهرمانی نیست و دلایلی که اعلام کرده‌اند، وجاهت قانونی ندارد.

روح الله دهقانژاد عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه اذعان کرد: تلاش شورای شهر تصویب موارد بر اساس معیارهای حقوقی است، انتظار داریم بررسی آن نیزحقوقی باشد.

وی ادامه داد: الان چون وزارت فرهنگ و ارشاد داریم، پس باید سازمان فرهنگی را منحل کنیم، وزارت راه داریم، باید مترو و اتوبوسرانی را منحل کنیم، ما نوشتیم تفکیک، آنها جواب داده‌اند احیا!، انتظار داریم اندکی بیشتر توجه شود.

پرویز هادی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره بیان کرد: از وقتی این موضوع را تصویب کردیم، عده‌ای معلوم‌الحال علم شنگه‌ای راه انداختند که ورزش شهرداری ائل و بئل است، باید گفت دوران شما تمام شده است، زمانی که مسئولیت داشتید هر کاری دوست داشتید انجام دادید، اینجا با قصد و غرص مصوبه را رد کرده‌اند.

هادی اضافه کرد: آقای استاندار نیز تاکیدی بر این موضوع دارند، موضوع نشاط اجتماعی و پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی مطرح شده است، سیاست ما با گذشته فرق کرده و تلاش می‌کنیم فصای ورزشی شهر را افزایش دهیم.

فریدون بابایی اقدم هم در ادامه اظهار کرد: ما باید اصرار بر مصوبه داشته باشیم، پیش از طرح  و تصویب مسائل ما باید از فرماندار نیز نطر خواهی می‌کردیم.

وی گفت: اینکه وزارت ورزش و جوانان تشکیل یافته است،. ما شاهد میزان عملکرد آنها در شهر هستیم. گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کنند، راه‌حل این است که نه تنها برای تبریز، بلکه برای کل کشور پیشنهاد دهیم.

بابایی اقدم در ادامه یادآور شد:بحث بعدی، بازبینی در ماده 55 قانون شهرداری‌ها است که می‌توان از طریق نماینده های مجلس این مورد را پيگيري کرد.

با رای اکثریت اعضای شورا اصرارِ بر مصوبه قبلی تصویب شد.

ارائه گزارش شهرداری تبریز در خصوص اجرای خزانه متمرکز

اکبرخردمند؛ مدیر کل مالی و ذی حسابی شهرداری تبریز با ارائه گزارشی در خصوص اجرای خزانه متمرکز عنوان کرد: خزانه متمرکز هشت آبان 1400 استارت زده شد و حساب‌های مناطق غیرقابل برداشت به بانک اعلام شد و از آن تاریخ به حساب متمرکز انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه طی 26 روز وصول نقدی حساب خزانه متمرکز  ‌14میلیارد نقدی و تهاتر و غیره است، ادامه داد: 95 میلیارد و هشتصد میلیون برای حقوق و کسورات پرداخت شده که این تنها برای مناطق و مرکز است، اگر سازمان و شرکت‌ها را نیز حساب کنیم، بیش از 130 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم.

مدیر کل مالی و ذی حسابی شهرداری تبریز افزود:آخرین موجودی خزانه متمرکز 12میلیارد است، تمامی پرداخت‌ها در قالب تخصیص است، خارج از آن پرداختی نداشتیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت:72 میلیارد و هفتصد عملکرد پروژه‌های عمرانی است و 62 میلیارد  پرداخت شده است.

خردمند با بیان اینکه عمده هزینه‌ها اجتناب‌ناپذیر است، ادامه داد: به هر منطقه با توجه به بودجه و خواسته خود، بودجه‌ای تخصیص می‌یابد، برخی مناطق وصولی دارند و خواسته‌هایشان را بر آن اساس و در حد تاب و توان وصولی های نقدی پرداخت می‌کنیم.

عباس رنجبر، شهردار تبریز هم در ادامه این جلسه اظهار کرد: خزانه داری متمرکز مدیریت بهینه بر منابع بوده و بودجه تعیین می‌کند که پول کجاها هزینه شود.

وی گفت: وضعیت بودجه‌ای شهرداری تبریز طوری است که بیشتر برای هزینه‌های اجباری می رود و لذا دست ما گاها بسته می‌شود، در نتیجه هر کجا نیاز به هزینه باشد از پروژه‌های عمرانی کسر می‌کنیم.

شهردار تبریز بیان کرد: در جلسات بررسی خواهیم کرد و شاید در جای خود تشویق و تنبیه خواهیم داشت، ولی آنچنان تغییری را شاهد نخواهیم بود.

غلامرضا احمدی، نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه اذعان داشت: در خصوص معایب و مزایای خزانه‌داری متمرکز صحبت زیاد شده است، ما نیز اعتقاد به محاسن داریم، قبل از تشکیل آن، باید پیش‌بینی لازم برای معایب انجام می‌شد.

وی در ادامه یادآور شد: اگر از تجربه دیگر شهر استفاده کرده و این معایب را به حداقل برسانیم، بهتر می‌شود.

فریدون بابایی اقدم هم در ادامه بیان کرد: آقای متفکر برای سه‌شنبه این هفته کمیسیون عمران تعیین وقت کرده‌اند، و از اعضای محترم خواهشمندم لیست افراد را برای حضور اعلام کنید.

علی نوای باغبان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم گفت: شهردار حتما بایدحضور داشته باشند و هر کس دیگری نیز می‌خواهد می‌تواند بیاید.

فریدون بابایی اقدم، علی نوای باغبان و روح الله رشیدی برای حضور در تهران انتخاب شدند.

بررسی نامه فرمانداری تبریز در خصوص شیوه نامه نامگذاری و تغییر معابر و اماکن عمومی شهر تبریز

نامه فرماندار و رییس هیئت تطبیق مصوبات شهرستان تبریز در خصوص شیوه نامه نامگذاری و تغییر معابر و اماکن عمومی شهر تبریز بررسی شد.

شهرام دبیری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص اظهار کرد: فرمانداری این مصوبه را رد یا تایید نکرده که این موضوع قابل تعامل است، از نطر قانونی رد نکرده و پیشنهاد اصلاح داده‌اند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم کارشناسان ما نیز در فرمانداری حضور یافته و به بحث کارشناسی بپردازند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه بیان کرد: نامگذاری معابر از اختیار شورا است و شورا نیز کمیته نامگذاری را مامور کرده است.

در ادامه موارد مغایر با قانون که از طرف فرمانداری تبریز تشخیص داده شده بود، مورد بررسی اعضای شورای اسلامی  قرار گرفته و اصلاح شد.

مصوب شد موارد تصویبی در کمیته نامگذاری با تصویب شورا باشد.

همچنین مصوب شد تا یک استاد ادبیات و یا کارشناس ادبیات در کمیته حضور داشته و یک کارشناس یا نماینده اداره پست و یک عضو شورای شهر حضور داشته باشد.

در خصوص راه‌اندازی دبیرخانه کمیته نامگذاری در روابط عمومی نیز مصوب شد با عنوان (ساختار مناسب در چارچوب تشکیلات شهرداری) اصلاح شود.

اعضای شورا تاکید کردند در خصوص شورای محلاتکه  قانونی وجود نداشته و باید اصلاح شود.

شورای اجتماعی محلات تصویب شده بود، که مصوب شد حذف شود و ارسال مصوبات به مراجع ذیصلاح جهت استحضار ارسال شود.

بررسی درخواست صاحبان سرقفلی سه باب مغازه و واحدهای خدماتی در خیابان محققی

مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص نامه شهرداری تبریز با موضوع درخواست صاحبان سرقفلی سه باب مغازه و واحدهای خدماتی جزء پلاک ثبتی واقع در بخش هفت تبریز به آدرس خیابان محققی ، جنب پروژه در حال احداث آیسان بررسی شد.

علی نوای باغبان؛ عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: در خیابان محققی، چسبیده به طرح در دست اجرای آیسان، دو ملک نزدیک به هم داریم که یکی 26/8 سانت است که طبقه فوقانی آن واحدهای خدماتی بوده و مالک این مغازه‌ها شهرداری تبریز است و سرقفلی در اختیار دیگران است.

وی ادامه داد: این بناها دچار شکست شده‌اند و اهالی می‌گویند که ما این مغازه‌ها را به صروت سرقفلی به شهردار بفروشیم.

رییس کمیسیون بودجه و برنامه در ادامه بیان کرد: در پشت این مغازه‌ها یک ملکی وجود دارد که 103 متر بوده و 25 درصد آن برای شهرداری است که مخروبه بوده و رهاشده است، شهرداری می‌گوید سرقفلی این مغازه‌ها، واحدهای خدماتی و یک دانگ و نیم آن زمین را خریداری کنیم.

نوای باغبان گفت:چون این موارد جزو موارد پیش‌بینی نشده است، پیشنهاد داده شده از محل بودجه‌های پیش‌بینی نشده این محل خریداری شده و ارزش افزوده آن برای شهرداری باشد، این پیشنهاد شهرداری درکمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید.

هادی بدری؛ مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز هم در این راستا عنوان کرد: این محل می‌تواند برای ما ارزش افزوده داشته باشد، محل شکست خورده است و پشت سر آن قطعه‌ای مخروبه است، هزینه‌ای که به صورت تقریبی در نظر گرفتیم چهار میلیارد و هشتصد میلیون است.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز اضافه کرد: ما از معاونت فنی و عمرانی نیز گزارشی درخواست کردیم که استحکام بنای آنجا را سنجش کنیم.

بدری اذعان داشت: طی صحبتی که با اهالی داشتیم، آنجا را به صورت غیرنقدی خواهیم برداشت و قطعه بعدی را نیز به به صورت نقدی خریداری خواهیم کرد.

رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم گفت: هم برای خرید نقدی و غیرنقدی مجوز به شهرداری می‌دهیم با این شرط که میدان کهن که نامگذاری شده است، نامش شهید محققی با‌شد.

بررسی درخواست صاحبان سرقفلی سه باب مغازه و واحدهای خدماتی در خیابان محققی با قید رضایت مالکین تصویب شد.

هبه ۵۰ میلیونی برای دیه یکی از کارکنان تنظیف

علی نوای باغبان در این خصوص بیان کرد: شهرداری لایحه‌ای برای اعمال مساعدت برای جبران دیه، که یکی از کارکنان تنظیف ساخت و ساز یدر خانه داشت که کارگر ساختمانی در خانه وی سقوط و فوت می‌کند که 50 درصد دیه فرد متوفی را برای این پاکبان در نظر می‌گیرند.

وی ادامه داد:  شهرداری می‌گوید 50 میلیون تومان به صورت هبه برای این کارگر در نظر بگیریم که از بابت دیه پرداخت کند و ذمه خود را ادا کند.

عباس رنجبر، شهردار تبریز هم در این خصوص بیان کرد: این فرد به پرداخت ۵۰ درصد دیه محکوم شده است، وی ساختمانی که تعمیرات انجام می‌داد، فروخته و به دیه داده و هنوز صد میلیون تومان کم دارد، ما نیز پنجاه میلیون پیشنهاد دادیم.

اهدای مبلغ پنجاه میلیون تومان هبه به کارکن تنظیف شهرداری تبریز تصویب شد.

بررسی استعفای پرویز هادی از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز

پرویز هادی در این خصوص عنوان کرد:با توجه به دغدغه‌ها و کارهایی که داریم نمی‌توانستم در جلسات فرهنگی شرکت کنم.

وی در ادامه اظهار کرد: به همین دلیل پیشنهاد دارم که کس دیگری جایگزین بنده شود.

غلامرضا احمدی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره گفت:ورزش را نمی‌توان از فرهنگ جدا کرد، اگر توان این را دارید از دیگر مشغله‌ها کم کنید و در کمیسیون بمانید.

با رای اعضای شورا غلامرضا احمدی به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی انتخاب شد.

رییس شورای شهر تبریز: نامه های شورا در شهرداری مانده است

رسول برگی،رییس شورای شهر تبریز در پایان این جلسه بیان کرد: ما از شهریورماه آغاز عملیات اجرایی خط سوم را ابلاغ کردیم ولی انجام نشده است.

وی ادامه داد: در منطقه ۴ حق لوازم‌التحریر پرداخت نشده است در همه مناطق پرداخت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه اضافه کرد:نامه‌های ما در شهرداری بوده و اکثریت بدون جواب مانده است که لیست آنها را تقدیم می‌کنم.

برگی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:کف سالن شهید عدالت اکبری را نیز کندند و علی رغم تذکر شورا متوقف نشد.

وی در ادامه در خصوص زیرگذر منصور نیز بیان کرد: در خصوص این موضوع هم نامه ای نوشتیم که همچنان جوابی داده نشده است.

برگی گفت: چندین دوره است که موضوعی در شورا تصویب شده اما اهمیتی داده نشده است؛ آیت الله قاضی طباطبائی خمینی آذربایجان است و قبرشان در شأن ایشان نیست، بنا بود با تملک این جا را درست کنند و لطفا به این مساله توجه کنید.

حکیمه غفوری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه سخنان رییس شورا عنوان کرد:با توجه به آئین نامه برای هر موضوع باید دو نفر موافق و مخالف حرف بزنند نه اینکه همه مخالف یا موافق حرف بزنند.

غفوری در ادامه اظهار کرد: دستور جلساتی که به صحن شورا می آید ظاهرا براساس تصمیم برخی افراد است.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه گفت: مصوباتی که زمانِ کوتاه نیاز دارند تا اصلاح یا به فرمانداری فرستاده شود سریعا به صحن می آیند.

خبرهای مرتبط