• کد خبر : 11702
  • سیاسی
  • تاریخ انتشار : 22 مرداد 1402 - 12:45 ق.ظ
  • اندازه فونت

۱۶۴۷ متقاضی پیش ثبت نام مجلس در آذربایجان شرقی، ۷۰۲ نفر در آذربایجان غربی و ۶۴۳ نفر در اردبیل

۱۶۴۷ متقاضی پیش ثبت نام مجلس در آذربایجان شرقی، ۷۰۲ نفر در آذربایجان غربی و ۶۴۳ نفر در اردبیل

تا پایان ششمین روز پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۶۴۷ نفر متقاضی نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی، در آذربایجان غربی ۷۰۲ نفر و ۶۴۳ نفر از حوزه‌های انتخابیه استان اردبیل شده اند.

به گزارش واژه، تراب محمدی، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی  افزود: از این تعداد ۱۴۷۲ نفر مرد و ۱۷۵ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۶۰ نفر دارای مدرک دکترا ۱۱۶۶ نفر کارشناسی ارشد ۱۵۸ نفر لیسانس ۴۰ نفر علوم حوزوی و ۲۳ کاردانی هستند و به ازای کرسی‌های ۱۹ گانه نمایندگی مجلس آذربایجان شرقی ۸۶ نفر متقاضی ثبت نام کرده اند.

محمدی با بیان اینکه آمار متقاضیان ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان در ۶ روز گذشته نسبت به مدت مشابه دوره یازدهم بیش از ۱۱۰ درصد افزایش یافته است گفت: در این ۶ روز ۱۶۴۷ نفر متقاضی داوطلبی مجلس داوزدهم در استان بوده و بر اساس آمار این تعداد در دوره یازدهم در این مدت ۷۹۶ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان تبریز نیز تا پایان ششمین روز ۷۹۴ نفر متقاضی داوطلبی نمایندگی مجلس شدند که از این تعداد ۶۹۱ نفر مرد و ۱۰۳ نفر زن هستند و کمترین آمار پیش ثبت نامی در استان مربوط به شهرستان بناب با ۳۱ نفر است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی افزود: بیشترین مقطع سنی متقاضیان پیش ثبت نامی بین ۳۵ تا ۴۰ سال با تعداد ۳۴۹ نفر است.

۸۸ درصد متقاضیان استان اردبیل مرد و ۱۲ درصد زنان هستند

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی نیر، با بیان اینکه ۲ روز دیگر از مهلت یک هفته‌ای پیش ثبت‌نام کاندیداها باقی است، افزود: در پنجمین روز از مهلت پیش ثبت‌نام کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، ۶۰ درصد در رده سنی ۳۰ تا ۴۵ سال قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۸ درصد این افراد را کاندیداهای مرد و ۱۲ درصد را کاندیداهای زن تشکیل می‌دهند، تاکنون از مجموع کاندیداهای مورد اشاره ۴۱ درصد در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۳ درصد بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۲ درصد در رده سنی ۵۰ تا ۶۰ و یک درصد هم در رده سنی ۶۵ تا ۷۵ سال هستند.

در حوزه استان اردبیل ۴۹۰ نفر ثبت نام کنندگان مرد و ۵۳ نفر زن هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز بیان کرد: از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۳۱۲ نفر از ۱۶ مرداد تا امروز پیش ثبت‌نام خود را انجام دادند که از این رقم ۲۸۶ نفر مرد و ۲۶ نفر زن هستند.

وی تصریح کرد: از حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز ۱۱۱ نفر آمادگی خود را برای حضور در مجلس دوازدهم اعلام کردند که ۱۰۵ نفر مرد و ۶ نفر را نیز زنان شامل می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل پیش ثبت‌نام کاندیداهای مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه گرمی و انگوت را نیز یادآور شد و گفت: از این حوزه انتخابیه نیز ۵۴ نفر ثبت‌نام کردند که ۵۱ نفر مرد و سه نفر زن هستند.

قاسمیان افزود: در حوزه انتخابیه مشگین‌شهر ۸۴ نفر در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۸۱ نفر مرد و سه نفر نیز زنان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جنوب استان اردبیل و از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر نیز شاهد حضور ۸۲ کاندیدا هستیم که ۶۷ نفر از آنها مرد و ۱۵ نفر نیز شامل بانوان کاندید هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۶۴۳ کاندیدایی که تاکنون در مرحله پیش ثبت‌نام حضور یافته‌اند، ۴۹۰ نفر مرد و ۵۳ نفر زن هستند، بیان کرد: حضور گسترده بانوان در این دوره از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی نشان از اعتلای جایگاه این قشر پاک‌اندیش در انقلاب اسلامی است.

قاسمیان به مدارک تحصیلی شرکت‌کنندگان نیز اشاره کرد و ادامه داد: از ۶۴۳ نفر ثبت‌نامی ۴۴۵ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۰۹ نفر دکترا، ۱۱ نفر با تحصیلات حوزوی، ۷۸ نفر سایر مدارک تحصیلی و ۱۵ نفر نیز شامل ماده ۲۹ هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل تعداد ایثارگران را نیز ۹۸ نفر اعلام کرد و گفت: ۲ نفر از این شرکت‌کنندگان بالای ۷۰ سال، ۲۲ نفر دارای سن شناسنامه‌ای ۶۰ الی ۷۰ سال، ۱۳۵ نفر ۵۰ الی ۶۰ سال، ۲۴۷ نفر ۴۰ الی ۵۰ سال و ۲۳۷ نفر نیز ۳۰ الی ۴۰ سال هستند.

آخرین مهلت ثبت نام هم فردا یکشنبه ۲۲ مردادماه است و این فرصت تمدید نخواهد شد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و براساس قانون انتخابات مجلس کلیه نامزدها باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن داشته باشند.

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط