• کد خبر : 14133
  • اقتصادی
  • تاریخ انتشار : 22 آبان 1402 - 11:55 ق.ظ
  • اندازه فونت

۱۵۰ هزار نفر در صنعت کفش تبریز اشتغال دارند

۱۵۰ هزار نفر در صنعت کفش تبریز اشتغال دارند

رییس اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان تبریز گفت: هم اکنون چهار هزار واحد تولیدی، توزیعی و فروش این صنعت در تبریز فعال است که بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند .

به گزارش واژه،حسین منافی روز یکشنبه ، صنعت کفش در تبریز را دارای قدمتی طولانی و با سابقه ای بسیار درخشان توصیف و اظهار کرد: طی سال های اخیر این هنر- صنعت دستی با چالش ها و مشکلات عدیده ای مواجه شده است که آینده آن را متزلزل می کند.

وی فرسودگی ماشین آلات مورد استفاده در تولید کفش را از چالش های اصلی این صنعت در کشور و تبریز عنوان و اضافه کرد: خروج از شرایط وخیم کنونی جز با حمایت های مالی و ارایه تسهیلات مناسب به این صنف و تولیدکنندگان میسر نخواهد شد و ما انتظار داریم دولت و مجلس شورای اسلامی در این زمینه یاری رسان فعالان کفش باشند.

وی خواستار ارایه تسهیلات بانکی مدت دار به تولیدکنندگان کفش شد و با بیان اینکه بازپرداخت های طولانی مدت می تواند گرهی از مشکلات را حل کند، یادآورشد: چنانچه با مساعدت بانک ها تسهیلات مزبور با بازپرداخت پنج تا ۱۰ ساله به دست تولید کننده برسد، می توانیم نسبت به نوسازی ماشین آلات اقدام کنیم.

منافی با تاکید بر ضرورت همکاری دولت با تولیدکنندگان کفش، افزود: چنانچه تسهیلات مورد نیاز در اختیار صنعت کفش قرار بگیرد، می توان با واردات ماشین آلات از کشورهای اروپایی مثل ایتالیا و آلمان تحولات مثبتی را در این صنعت به وجود آورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان صنعتی کفش با ماشین آلات فرسوده که عمر مفید خود را از دست داده اند، فعالیت می کنند، گفت: حاضریم دستگاه های کارکرده نیز وارد کشور کنیم تا این صنعت فراموش شده جان دوباره ای بگیرد.

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط