• کد خبر : 10052
  • ورزشی
  • تاریخ انتشار : 23 بهمن 1401 - 8:05 ق.ظ
  • اندازه فونت

کهکشانی‌ها بر بام فوتبال جهان ایستادند / رئال‌مادرید 5 – الهلال 3

کهکشانی‌ها بر بام فوتبال جهان ایستادند / رئال‌مادرید 5 – الهلال 3

رئال‌مادرید با کسب پیروزی 5-3 مقابل الهلال به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های جهان دست یافت.

به گزارش واژه، تیم‌های رئال‌مادرید اسپانیا و الهلال عربستان از ساعت 22:30 امشب برگزار کننده دیدار پایانی جام باشگاه‌های جهان در ورزشگاه پرنس عبدالله بودند.
این دیدار به قضاوت آنتونی تیلور از انگلیس با برتری 5 بر 3  رئالی‌ها به پایان رسید تا شاگردان کارلو آنچلوتی شکست اخیر در فینال سوپرجام اسپانیا را جبران کرده و یک جام دیگر به کلکسیون افتخارات خود اضافه کنند.

رئال‌مادرید برای حضور در فینال با نتیجه 4-1 از سد الاهلی مصر گذشته بود و الهلال طی یک اتفاق تاریخی با برتری مقابل فلامینگوی برزیل فینالیست شده بود.
با وجود جو وحشتناک ورزشگاه که کاملا به نفع الهلال بود، رئال مادرید بازی را بهتر آغاز کرد و بعد از چند حمله در دقیقه 13 به گل اول رسید. روی چند پاس کوتاه و سریع، توپ به کریم بنزما رسید و او بلافاصله وینیسیوس جونیور را در سمت چپ محوطه جریمه حریف صاحب توپ کرد تا این بازیکن با شوتی دقیق در موقعیت تک به تک دروازه حریف را باز کند.
تنها پنج دقیقه بعد از گل اول و در حالی که حملات رئال ادامه داشت، فدریکو والورده با یک شوت روی پا از سمت راست محوطه جریمه دروازه الهلال را برای بار دوم باز کرد. بی نظمی و سراسیمگی مدافعان تیم عربستانی در این صحنه مشهود بود و باعث شد تا دروازه آنها راحت تر از آن چه که تصور می شد باز شده و نتیجه 2-0 شود.
الهلال بعد از دریافت گل دوم، نظم تیمی خود را دوباره به دست آورد و کم کم با خروج از زیر فشار حریف، حملاتی را ترتیب داد که در دقیقه 26 به نتیجه رسید؛ روی پاس در عمق بسیار زیبای محمد کانو، موسی مارگا در مرکز زمین صاحب توپ شد و بعد از طی مسیری چند ده متری، دروازه رئال را در موقعیت تک به تک باز کرد تا نتیجه دو بر یک شود.
در ادامه نیمه دوم صحنه خطرناکی روی دروازه ها شاهد نبودیم تا اینکه در دقیقه 42 روی ارسال والورده، کریم بنزما می توانست گل سوم را وارد دروازه الهلال کند اما ضربه مهاجم فرانسوی از تیر دو جایی در چارچوب نداشت و به بیرون رفت تا شاگردان آنچلوتی با پیروزی دو بر یک راهی رختکن شوند.
رئال برتری خود را در شروع نیمه دوم حفظ کرد و در همان 10 دقیقه نخست به گل سوم دست یافت. وینیسیوس با یک حرکت تکنیکی خود را به نزدیکی ها محوطه جریمه رساند و سپس با یک پاس بیرون پای چشم نواز، توپ را در دهانه دروازه به کریم بنزما رساند تا او به راحتی و با یک بغل پا گل سوم کهکشانی ها را به ثمر برساند.
چهار دقیقه بعد از گل کریم، شاهد دبل والورده بودیم. دنیل کاروخال از سمت راست یک پاس زمینی را به سمت دروازه الهلال ارسال نمود که این پاس با ضربه به موقع و دقیق والورده وارد دروازه شده و نتیجه را 4-1 به سود رئال کرد. بعد از این گل الهلال که دوست نداشت در اولین فینال جام باشگاههای خود، شکستی سنگین متحمل شود، یکپارچه حمله شد و در دقیقه 63 توانست به گل دوم برسد.
لوسیانو ویتو 5 دقیقه بعد از گل چهارم رئال روی پاس عبدالحمید با لونین تک به تک شد و با یک چیپ زیبا توپ را از دروازه بان رئال عبور داده و نتیجه را 4-2 کرد. با این گل امید دوباره به اردوی آبی ها برگشت ولی رئال که دوست نداشت به دردسر بیافتد یک بار دیگر قدرت خود را به رخ کشیده و برای پنجمین بار دروازه حریف را باز کرد.
وینی جونیور از همان محلی که پاس گل زیبای خود را به کریم داده بود، قصد ورود به محوطه جریمه را داشت ولی دریبل او را مدافع حریف خنثی کرد ولی در ادامه و طی یک فرایند سریع، مهاجم برزیلی رئال دوباره با توپ مواجه شد و با یک ضربه کات دار از فاصله چند متری، دروازه الهلال را در دقیقه 69 به زیباترین شکل ممکن باز کرد.
20 دقیقه پایانی کار با برتری الهلال همراه بود؛ برتری که فقط یک گل به همراه داشت. این گل را داریو ویتو به ثمر رساند تا با وجود شکست تیمش، یک دبل ماندگار مقابل رئال به نام خود ثبت کند. او این گل را روی اشتباه مدافعان رئال‌مادرید و در شرایطی که با لونین تک به تک شده بود به ثمر رساند تا نتیجه 5-3 شود.
الهلال بلافاصله بعد از گل سوم، شانس این را داشت که برای چهارمین بار دروازه رئال را باز کرده و اختلاف را به حداقل برساند اما موسی مارگا در چند قدمی دروازه و در حالی که لونین هم شانس زیادی برای مهار توپ نداشت، ضربه خود را به بیرون زد. تلاش های بعدی الهلال در دقایق باقی مانده بازهم حاصلی به همراه نداشت تا رئال مادرید در یکی از زیباترین فینال های این چند وقت اخیر جام باشگاه‌های جهان به برتری 5-3 مقابل الهلال رسیده و قهرمان شود.
به این ترتیب رئال‌مادرید برای پنجمین بار فاتح جام‌جهانی باشگاه‌ها شده و جایگاه خود را به‌عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها بیش از پیش استحکام بخشیدند. این تیم پیش از این در سال‌های 2014، 2016، 2017 و 2018 قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شده بود.
با قهرمانی رئال‌مادرید اسپانیایی‌ها برای هشتمین بار فاتح جام جهانی باشگاه‌ها شدند و از این حیث نیز جایگاه‌شان را در صدر جدول تیم‌های دارای بیشترین قهرمانی تثبیت کردند. برزیلی‌ها با چهار قهرمانی و انگلیسی‌ها با سه قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند.
این پانزدهمین قهرمانی نمایندگان اروپا در جام جهانی باشگاه‌ها و پیش از آن جام بین قاره‌ای است در حالی که نمایندگان آمریکای جنوبی به‌عنوان تنها منطقه دیگری که در این مسابقات قهرمان داشته است، چهار بار قهرمان شده‌اند.
پیش از این بازی، فلامنگوی برزیل با غلبه بر الاهلی مصر مقام سومی مسابقات را از آن خود کرده بود.

 

 

به پیج اینستاگرام و کانال تلگرام “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط