• کد خبر : 14985
  • ورزشی
  • تاریخ انتشار : 11 بهمن 1402 - 10:44 ب.ظ
  • اندازه فونت

پیروزی سخت ایران در ضربات پنالتی / ایران یک (۵) – سوریه یک (۳)

پیروزی سخت ایران در ضربات پنالتی / ایران یک (۵) – سوریه یک (۳)

تیم‌ ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به سختی و در ضربات پنالتی سوریه را شکست داد و گام به مرحله یک چهارم نهایی گذاشت.

به گزارش واژه، تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه از ساعت 19:30 امشب (چهارشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه قطر به مصاف هم رفتند. مهدی طارمی در دقیقه 34 (پنالتی) برای ایران و عمر خریبین در دقیقه 64 (پنالتی) برای سوریه گل زدند.

در دقیقه ۹۱ طارمی با جلوگیری از ضد حمله سوریه از داور کره‌ای کارت زرد دوم را دریافت کرد و اخراج شد و تیم ملی ایران بازی را ۱۰ نفره ادامه دادند.

بازی در وقت‌های قانونی و اضافه یک – یک به پایان رسید تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود و ایران با سختی و دشواری در دیداری که همانند یک فینال زودرس سخت شده بود به برتری دست یابد.

کریم انصاری‌فرد، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، مهدی ترابی و احسان حاج‌صفی پنالتی‌های ایران و پابلو صباغ، ایهم اوسو، علا یاسین هم پنالتی‌های سوریه را گل کردند. ضربه پنالتی فهد یوسف را بیرانوند مهار کرد تا ایران با نتیجه 5 بر 3 و در مجموع 6 بر 4 گام به مرحله بعدی بگذارد و ساعت 15 روز شنبه 14 بهمن در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ژاپن برود.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، روزبه چشمی، رامین رضاییان، سامان قدوس (63- امید ابراهیمی)، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی (63- محمد محبی)، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش (74- علی قلی‌زاده- (119- مهدی ترابی)) و سردار آزمون (8+90- سردار آزمون).

ترکیب سوریه: احمد مدنیه، ثائر کروما، ایهم اوسو، موید العجمان، عبدالرحمن ویس، خلیل الیاس، ایزاکیل العم، محمود الاسود (58- پابلو صباغ)، عمار رمضان (84- فهد یوسف)، ابراهیم هیسار و عمر خریبین (87- علا یاسین).

داور: کیم جونگ هیوک از کره‌جنوبی

 

 

خبرهای مرتبط