• کد خبر : 4709
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 4 فروردین 1400 - 9:19 ب.ظ
  • اندازه فونت

پابند الکترونیکی جایگزین حبس می‌شود

پابند الکترونیکی جایگزین حبس می‌شود

رئیس جدید سازمان زندان‌ها گفت: حبس افراد تحت نظارت الکترونیکی موسوم به پابند، بخش مهمی از سند تحول فناورانه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی است.

به گزارش واژه، محمد مهدی حاج محمدی گفت: در راستای سند تحول قضائی و اجرای فناورانه و دانش محور آن در سازمان زندان‌ها در سال جدید حبس تحت نظارت‌های الکترونیکی را توسعه خواهیم داد.

وی گفت: در این نوع حبس علاوه بر اعمال مجازات قانونی مجرم، به خانواده زندانیان آسیب کمتری وارد می‌شود و قانون اجازه داده است که محکوم ایام حبس خود را در خارج از زندان و تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک سپری کند.

حاج محمدی افزود: مزیت این مجوز و نوآوری قانونی بیشتر برای خانواده زندانیان است چرا که سرپرست خانواده ضمن اینکه مجازات می‌شود و تحت مراقبت است، بالای سر خانواده خود نیز هست.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: از مصادیق اجرای فناورانه سند تحول قضایی در سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برگزاری جلسات الکترونیکی دادرسی بوده است و در سال گذشته حدودنیمی از رسیدگی‌های قضایی به صورت الکترونیکی برگزار شد و در سال جدید این نوآوری نیز توسعه خواهد یافت.

وی افزود: فناوری‌های جدید به حذف مخاطرات اعزام و بدرقه زندانیان به دادگستری ها.

کاهش هزینه‌های اعزام و بدرقه و صرفه جویی در آن، بالابردن سرعت رسیدگی‌های قضایی و همچنین جبران کمبود کادر اعزام و بدرقه زندانیان کمک خواهد کرد.

 

خبرهای مرتبط