• کد خبر : 9421
  • محیط زیست
  • تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1401 - 4:28 ب.ظ
  • اندازه فونت

هشدار درباره سوءاستفاده گران و بهره‌برداری غیرمجاز از منابع طبیعی

هشدار درباره سوءاستفاده گران و بهره‌برداری غیرمجاز از منابع طبیعی

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به سوءاستفاده افراد سودجو و بهره‌‌برداری غیرمجاز از منابع طبیعی گفت: باید با سوءاستفاده‌گران و بهره‌برداری غیرمجاز از منابع طبیعی مقابله کرد، چرا که این‌ها ثروت‌های خدادادی و ملی هستند.

به گزارش واژه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم بر لزوم برخورد با سوءاستفاده‌گران و بهره‌برداری غیرمجاز از منابع طبیعی استان تاکید و اظهار کرد: باید با سوءاستفاده‌گران و بهره‌برداری غیرمجاز از منابع طبیعی مقابله کرد، چرا که این‌ها ثروت‌های خدادادی و ملی هستند.

وی افزود: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست یک اصل اساسی است و ربطی به این دولت و آن دولت ندارد و دولت و ملت باید حقوق نسل‌های آینده را در بهره‌برداری از منابع طبیعی و جنگل‌ها در نظر بگیرد.

آل‌هاشم افزود: باید به موضوع تخریب جنگل‌ها حساس باشیم، برخی‌ها برای بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌ها و منابع طبیعی فشار می‌آورند تا جنگل‌ها را از بین ببرند، باید همه تلاش کنند منابع طبیعی و جنگل‌های استان را به نحو احسن حفظ کنند.

وی گفت: همان‌طوریکه رهبر معظم انقلاب فرمودند حفظ و حفاظت از منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و این بدان معناست که همه افراد جامعه ارزش درخت، فضای سبز، جنگل و مراتع را بدانند و درک کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه نباید منابع طبیعی از بین برود، تصریح کرد: بهره‌مندی از منابع طبیعی حق همگان حتی آیندگان نیز است تا جایی که اهتمام به منابع طبیعی و محیط‌ زیست طی زمان حاضر در جوامع بشری از چنان اهمیتی برخوردار است که از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان عدالت اجتماعی یاد می‌شود.

خبرهای مرتبط