• کد خبر : 4163
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 12 آبان 1399 - 10:50 ق.ظ
  • اندازه فونت

هشتمین نمایشگاه ربع رشیدی به صورت مجازی برگزار می‌شود

هشتمین نمایشگاه ربع رشیدی به صورت مجازی برگزار می‌شود

رییس ستاد اجرایی هشتمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی – Rinotex 2020 از برگزاری هشتمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی در بستر مجازی و به صورت غیرحضوری خبر داد.

به گزارش واژه، سعید غریب‌خواجه در گفت‌وگو با  خبرنگاران اظهار کرد: به علت شیوع گسترده ویروس کرونا در استان، مخالفت ستاد استانی مدیریت کرونا با برگزاری حضوری و فیزیکی هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی – Rinotex2020 و توصیه و تاکید بر برگزاری آن به صورت غیرحضوری، امسال امکان برگزاری حضوری این نمایشگاه منتفی است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه رینوتکس از تاریخ 22 تا 28 آذرماه سال جاری در بستر فضای مجازی و به صورت غیرحضوری در زون تخصصی، غرفه‌ها و رویدادهای جانبی آن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره از ابتدای شروع به کار دبیرخانه نمایشگاه هشتم، پیش بینی‌های لازم بر برگزاری غیرحضوری نمایشگاه انجام شده و زیر ساخت‌های نمایشگاه در بستر مجازی فراهم شده است، ادامه داد: طی دو ماه گذشته تمام تلاش دبیرخانه برای برگزاری حضوری نمایشگاه انجام شد، ولی متاسفانه شیوع بیماری کرونا اجازه برگزاری را به دبیرخانه نمی‌دهد.

غریب خواجه گفت: با توجه به شرایط موجود و اهمیت سلامت فناوران، کادر اجرایی و بازدید کنندگان، ما را مجبور کرد تا به سمت برگزاری نمایشگاه به‌صورت مجازی برویم؛ به منظور فراهم کردن انتقال ثبت نام کنندگان فیزیکی به نمایشگاه مجاری و تامین امکانات جدید، این نمایشگاه با یک ماه تاخیر نسبت به نمایشگاه حضوری از 22 تا 28 آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در نمایشگاه مجازی، امکان ثبت نام به شکل مجازی و طراحی غرفه به صورت سه بعدی در فضای مجاز و با امکانات نصب پوستر، تصاویر پخش فیلم، بخش صوت و نمایش متن و بازدید متخصصان، فناوران و عموم مردم فراهم شده است.

وی اعلام کرد: همانند نمایشگاه فیزیکی، در نمایشگاه مجازی نیز زون‌های تخصصی با مسئولیت دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و غرفه آرایی در داخل آن‌ها پیش بینی شده است.

رییس ستاد اجرایی هشتمین نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی توضیح داد: با عنایت به اولین تجربه برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی و همچنین مزیت‌های برگزاری این رویداد فناورانه به شکل غیرحضوری، کاهش ترددها و هزینه‌های مربوط، امیدوارم فناوران و شرکت‌های دانش بنیان و سایر مخاطبان از این نمایشگاه استقبال کرده و ایده‌ها، اختراعات و فناوری‌های خویش عرضه کنند.

وی اضافه کرد: در کنار نمایشگاه، رویدادهای جانبی نیز به صورت مجازی و وبینار با شرکت متخصصان و مدرسان حوزه فناوری و نوآوری برگزار می‌شود و همانند سنوات قبل، جشنواره ربع رشیدی نیز برگزار شده و فناوران برتر از میان شرکت‌کنندگان برگزیده و معرفی خواهند شد.

به نقل از دبیرخانه نمایشگاه ربع رشیدی، یکی از مزیت‌های نمایشگاه مجازی این است که بعد از اتمام رویداد، فناوری‌ها و طرح‌های شرکت کننده در طول سال حذف نشده و در دید و منظر علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

خبرهای مرتبط