• کد خبر : 14808
  • اقتصادی
  • تاریخ انتشار : 18 دی 1402 - 1:41 ب.ظ
  • اندازه فونت
عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف مشاوران املاک تبریز:

مشکلات صنف مشاوران املاک همدلی اعضا را می طلبد/ معضل سایت دیوار نیازمند تعامل گسترده با مسئولین کشوری

مشکلات صنف مشاوران املاک همدلی اعضا را می طلبد/ معضل سایت دیوار نیازمند تعامل گسترده با مسئولین کشوری

حسن درگاهی گفت: حضور پررنگ اعضا در انتخابات پیش رو می تواند نوید بخش تغییرات گسترده در صنف مشاوران باشد.

به گزارش واژه، حسن درگاهی با بیان این مطلب افزود: امروز صنف مشاوران املاک مشکلات متعدد در حوزه های مختلف فرهنگی، رفاهی و اقتصادی رنج می برد.

او گفت: در حوزه اقتصادی مجموعه مشاوران املاک با معضلی به نام سایت دیوار مواجه است. البته ناآشنایی گروه های مختلف مردم با این نوع تجارت باعث شده تا هم شهروندان و هم مشاوران املاک با مشکلات عدیده مواجه شوند.

این فعال حوزه مسکن اظهار داشت: مدیران این سایت حاضر به تغییر سیاست های کاری خود در راستای کاهش مشکلات فعالان دخیل در این حوزه نیستند، امروز برای حل مشکل این سایت نیاز به تعامل گسترده ملی داریم.

درگاهی نبود تعامل با دستگاه های اجرایی را تشدید کننده مشکلات مشاوران املاک دانستند و گفت: متاسفانه امروز ما با کمترین میزان تعامل و ارتباط با دستگاه های اجرایی و حاکمیتی در حال فعالیت هستیم، اعضای هیئت مدیره صنف قطعاً در گسترش این اتباطات می توانند نقش آفرین باشند

او در ادامه به موضوع رفاه مشاوران املاک اشاره کرد و گفت: مسئله بیمه، بیمه تکمیلی و تعاونی مصرف و مسکن از جمله مسائلی است که در هر مجموعه صنفی مورد توجه قرار می گیرد ولی متاسفانه تاکنون در صنف مشاوران املاک مورد غفلت واقع شده است. این خانواده بزرگ حق دارد از بیمه و بیمه تکمیلی مناسب برخوردار باشد.

درگاهی موضوع اخذ مالیات 9 درصد از مشاوران املاک را نیز ناعادلانه خواند و تصریح کرد: این موضوع نیز از همان مسائل و مشکلاتی است که به دلیل عدم ارتباط و تلاش در راستای ایجاد تعامل با مسئولین استانی و کشوری دامن گیر مشاوران املاک شده که باید در دستور کار هیئت مدیره بعدی باشد.

این فعال حوزه مسکن با اشاره به مشکلات فرهنگی در این صنف گفت: هیئت مدیره می بایست تا امروز اقدامات موثر در راستای اصلاح نگاه عموم جامعه به این شغل را انجام می داد.

او افزود: واژه دلالی یک عنوان بین المللی در تجارت است ولی متاسفانه در کشور ما تعریف درستی از آن نشده که این وظیفه هیئت مدیره بوده تا با اتخاذ سیاست ها و برنامه های مناسب بتواند نگاه جامعه را اصلاح کند.

شایان ذکر است حسن درگاهی در این دوره از انتخابات کاندیداتوری خود را در قالب لیست حامی اعضا به همراه آقایان محمد علی حیدری، سید عیسی موسوی پور، رحیم عبادی کردلر، سجاد نقی پور، حسن حیدریان و محمد ناصری مقدم به عنوان اعضای هیئت مدیره و آقای حسین عیوضی به عنوان بازرس اتحادیه اعلام کرده است.

انتخابات هیئت مدیره مشاوران املاک روز پنجشنبه 21 دی ماه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر در محل مدرسه شهید اشرفی اصفهانی واقع در ششگلان جنب بیمارستان سابق کودکان برگزار می شود.

املاک

 

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط