• کد خبر : 8886
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 8 اسفند 1400 - 1:53 ب.ظ
  • اندازه فونت

غفاری، هوشیار و سلیمانی سه گزینه نهایی شهردار تبریز

غفاری، هوشیار و سلیمانی سه گزینه نهایی شهردار تبریز

اعضای شورای اسلامی تبریز در جلسه‌ علنی شورا مظفر سلیمانی، یعقوب هوشیار و اکبر غفاری را به‌ عنوان گزینه‌های نهایی برای تصدی کرسی شهردار این شهر انتخاب کردند.

به گزارش واژه، در پایان پنجاه و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر تبریز با حضور دوازده نفر از اعضای شورا برای انتخاب گزینه‌های نهایی شهردار تبریز برگزار شد که پس از بحث و بررسی در مورد تعداد آرای منتخبان راه یافته به مرحله نهایی انتخاب شهردار، مقرر شد بر اساس ماده ۷۲ آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تبریز هر کدام از کاندیداها بتوانند حداقل ۵ رای کسب کند، در مرحله نهایی حضور یابند.
اکبر غفاری، موسی اسلامی، ساسان فرشی حق رو، یعقوب هوشیار، داود امیرحقیان، مظفر سلیمانی و یعقوبی بقا از گزینه های پیشنهادی برای کاندیداتوری شهردار تبریز بودند که در نهایت براساس رای گیری انجام شده یعقوب هوشیار ۸ رای، مظفر سلیمانی ۸ رای، اکبر غفاری ۵ رای و موسی اسلامی ۱ رای از آرای اعضای شورای شهر را به خود اختصاص دادند و به این ترتیب غفاری ، سلیمانی و هوشیار به عنوان گزینه های نهایی تصدی پست شهردار تبریز انتخاب شدند.

بر اساس تصمیم اعضای شورا، در جلسه فوق‌العاده روز چهارشنبه اکبر غفاری برنامه خود را ارائه خواهد داد و مظفر سلیمانی و یعقوب هوشیار قبلا برنامه های خود را ارائه کرده بودند.

احتمالاً جلسه نهایی انتخاب شهردار رو شنبه هفته آینده باشد.

اکبر غفاری، رييس منطقه پنج سازمان بازرسی كل كشور و مديركل بازرسی استان آذربايجان شرقی، پیش از این جزو گزینه‌های جدی تصدی کرسی استانداری آذربایجان شرقی بود و بر اساس تصمیم اعضای شورای اسلامی تبریز مقرر شد، روز چهارشنبه این هفته جهت ارائه برنامه‌های خود در صحن شورا حاضر شود.

مظفر سلیمانی، تا قبل از انتخاب عباس رنجبر(شهردار برکنار شده) به‌ عنوان شهردار تبریز، سرپرستی شهرداری را بر عهده داشت و پیش از آن نیز معاون مالی و اقتصادی شهرداری تبریز بود.

یعقوب هوشیار نیز سابقه حضور در مناطق مختلف شهرداری تبریز را بر عهده داشت و پس از انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران، از سوی وی به عنوان شهردار منطقه ۱۸ این شهر منصوب شده است.

خبرهای مرتبط