• کد خبر : 10594
  • محیط زیست
  • تاریخ انتشار : 13 تیر 1402 - 12:16 ق.ظ
  • اندازه فونت
در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز تشریح شد؛

ریز جلبک ها راهکاری برای کاهش آلودگی هوای شهری

ریز جلبک ها راهکاری برای کاهش آلودگی هوای شهری

سی و نهمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با حضور اعضای کمیسیون و کارشناسان به منظور بررسی کاهش آلودگی هوا با استفاده از ریز جلبک ها به میزبانی پژوهشکده بیو تکنولوژی صنایع غذایی تبریز برگزار شد

به گزارش واژه، دکتر محمد امین حجازی، رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی صنایع غذایی تبریز در ابتدای جلسه با اشاره به نقش ریز جلبک ها در کاهش آلودگی هوا گفت: ریز جلبک ها موجودات تک سلولیفتوسنتز کننده هستند که دارای تنوع بسیار بالایی هستند و در انواع محیط ها رشد می کنند و گونه های متعدد مقاوم به شرایط محیطی سخت دارند.
وی ادامه داد: ریز جلبک ها دارای ظرفیت جذب کربن بالایی دارند که توانایی تثبیت دی اکسید کربن از منابع مختلف اتمسفر، گازهای خروجی صنعتی و دی اکسید کربن از کربنات محلول دارند.
حجازی با تاکید بر این که این طرح برای اولین بار در کشور و منطقه خاورمیانه اجرا می شود گفت: این طرح هم راستا با اهداف اولویت دار وزارت نیرو و جهارکشاورزی است که انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از مصرف سوخت های فسیلی در نیروگاهای تولید برق کشور را کاهش و جذب دی اکسید کربن بالایی دارد.
احد صادقی رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در این جلسه گفتگوی مفیدی حاصل شد و بستر ارتباط بین پژوهشکده بیوتکنولوژی تبریز و حوزه های تصمیم گیری فراهم شد.
وی ادامه داد: کمیسیون محیط زیست همیشه رویکرد حمایتی در خصوص پژوهش های علمی و کارهای مسئله محور دارد و تمامی جوانب این طرح در اسرع وقت با حضور اساتید طرح، کارشناسان شورا، کارشناسان سازمان محیط زیست و مدیران شهرداری در جلسات کارشناسی بررسی و اقدامات لازم عملیاتی خواهد شد.

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط