• کد خبر : 14469
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 6 آذر 1402 - 12:02 ق.ظ
  • اندازه فونت

دیگر با عقیم‌سازی هم نمی‌توان کنترل‌شان کرد

دیگر با عقیم‌سازی هم نمی‌توان کنترل‌شان کرد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، با اشاره به گسترش سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر گفت: مدیریت سگ‌های ولگرد و بلاصاحب به یک چالش در کشور ما تبدیل شده است.

به گزارش واژه،حبیبه هراتی خاطرنشان کرد:  غذارسانی غیرمدیریت شده به سگها معضلات بسیار زیادی برای شهرها به بار آورده است، مثلاً اگر یک سگ ولگرد توسط انسان تغذیه شود، سالانه بالغ بر ۱۸ توله سگ به دنیا می‌آورد. این موضوع باعث تحمیل مشکلاتی بر انسان‌ها و خود حیوانات می‌شود زیرا چرخه محیط زیست را برهم زده و دیگر نه با عقیم سازی و نه سایر روش‌ها نمی‌توان این جریان را کنترل کرد.

وی با بیان این‌که شهروندان اگر می‌خواهند به سگ‌ها غذا بدهند، غذا را تحویل پناهگاه حیوانات دهند، افزود: غالب شهروندان از افزایش جمعیت سگ‌ها به دلیل پرسه زنی‌های گله‌ای در سطح شهر، رعب و وحشت دارند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز اظهار کرد: اکنون پناهگاه پردیس در تبریز فعال بوده و پناهگاه شهرداری نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه در حال احداث است. این مجموعه با مساحت ۸.۵ هکتار دارای ۳۶۰ مترمربع کلینیک بوده و هشت هکتار دیگر نیز برای رهاسازی بعد از عمل اختصاص یافته است.

وی افزود: پس از اتمام احداث این پناهگاه، انجمن‌های زیست محیطی دارای مجوز، اجازه غذارسانی به حیوانات را خواهند داشت. از سویی مرکز تحقیقات مربوط به سگ‌های بلاصاحب را در حال کار هستیم که تبدیل به مرکز تحقیقات مرجع شمالغرب کشور شود.

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط