• کد خبر : 7241
  • اجتماعی
  • تاریخ انتشار : 30 آذر 1400 - 10:08 ب.ظ
  • اندازه فونت

جزئیات جدید از حادثه فروریزش ساختمان پنج طبقه در تبریز

جزئیات جدید از حادثه فروریزش ساختمان پنج طبقه در تبریز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی جزییات حادثه فروریزش ساختمان پنج طبقه در خیابان عباسی تبریز را تشریح کرد.

به گزارش واژه، محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در اثر انفجار گاز، این ساختمان عصر امروز دچار آتش سوزی و فروریزش شده است.

وی خاطرنشان کرد: احتمال محبوس ماندن ساکنان ساختمان حادثه دیده وجود دارد.

وی ادامه داد: دو ساختمان کنار ساختمان حادثه دیده نیز آسیب دیده‌اند.  این حادثه تاکنون ۱۲ مصدوم برجا گذاشته است.

هنربر گفت: نیروهای امدادی هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها در حال کمک رسانی به حادثه دیدگان هستند.

وحید شادی نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی نیز در تکمیل جزئیات این حادثه با اشاره به مصدومیت ۱۲ نفر، گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم از تجمع در محل و در مسیرهای منتهی به محل حادثه جدا خودداری کنند و مسیر را برای خودروهای امدادی باز نگه دارند.

دکتر فرزاد رحمانی،رئیس اورژانس آذربایجان شرقی  از مصدوم شدن ۱۳ نفر و فوت دو نفر دیگر تاکنون در نتیجه فرپریزش ساختمان در تبریز خبر داد و گفت: تا ساعت ۲۲ امشب این آمار به ثبت رسیده و احتمال افزایش افراد حادثه دیده وجود دارد.

وی از تداوم عملیات امدادسانی به محبوس شدگان در این ساختمان خبر داد.

حوالی ساعت ۱۸ امروز، در اثر انتشار گاز و آتش سوزی در یک ساختمان پنج طبقه در خیابان عباسی تبریز، این ساختمان دچار ریزش شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در محل حادثه ریزش ساختمان در تبریز حاضر شد

 استاندار آذربایجان شرقی در محل ریزش ساختمان چهار طبقه در منطقه عباسی تبریز حاضر شد و از نزدیک در روند آواربرداری و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه قرار گرفت.

عابدین خرّم سه شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انفجار گاز علت این حادثه بود، اظهار داشت: با تلاش نیروهای امدادی، مصدومان حادثه به بیمارستان منتقل شدند .

وی اعلام کرد: نیروهای آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و بسیج در تلاشند تا اگر افرادی زیر آوار مانده باشند را نجات دهند.

معاون عملیات آتش نشانی تبریز هم با اشاره به اینکه نیروهای آتش نشانی از ایستگاه‌های شماره ۱۸ و ۱۹ به محل اعزام شده و به مصدومان امداد رسانی کردند، علت ریزش ساختمان را انفجار گاز شهری اعلام کرد .

وی افزود: این ساختمان دارای یک واحد تجاری و چهار واحد مسکونی بود و ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

گفتنی است عصر امروز یک ساختمان چهار طبقه در خیابان عباسی تبریز در اثر انفجار گاز در طبقه همکف فروریخت که تاکنون  ۲ فوتی و ۱۰ مصدوم برجای گذاشته است.

عملیات جستجو برای نجات سایر ساکنین که احتمالا در داخل ساختمان باشند ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

خبرهای مرتبط