• کد خبر : 14535
  • اقتصادی
  • تاریخ انتشار : 12 آذر 1402 - 1:35 ب.ظ
  • اندازه فونت

جذب ۷۴.۱ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی

جذب ۷۴.۱ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی

رئیس اداره اشتغال‌ و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از جذب ۷۴.۱ درصد تسهیلات مشاغل خانگی در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش واژه،رسول جعفری صبح یک شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اهر گفت: اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی برای استان آذربایجان شرقی در سال جاری ۱۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌باشد که تاکنون ۱۴۱ میلیارد تومان یعنی ۷۴.۱ درصد آن جذب شده است.
وی افزود: شهرستان شبستر با ۱۰۰ درصد جذب اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی جز شهرستان‌های پیشرو است.
رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: میزان اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان اهر امسال ۸۲ میلیارد ریال می‌باشد که تاکنون ۶۸ میلیارد ریال یعنی ۸۳ درصد آن جذب شده است.
وی افزود: شهرستان اهر در جذب تسهیلات مشاغل خانگی در رتبه هشتم استانی قرار گرفته است.
رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه ایجاد اشتغال برای بیکاران و به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی از اولویت‌های مهم دولت است، از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها انتظار داریم در معرفی متقاضیان و پرداخت تسهیلات در کمترین زمان اقدام کنند تا به موقع اعتبارات اشتغال زایی جذب شود.
رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی از ثبت ۹۲.۵۵ درصدی اشتغال ایجاد شده در استان آذربایجان شرقی در سامانه ملی رصد اشتغال کشور خبر داد.
وی گفت: تعهد استان آذربایجان شرقی در ثبت اشتغال ایجاد شده در این سامانه ۴۷ هزار و ۱۶۵ مورد اشتغال می‌باشد که تاکنون ۹۲.۵۵ درصد آن یعنی ۴۳ هزار و ۶۵۳ مورد اشتغال ثبت شده است.
رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: شهرستان ورزقان با ثبت ۱۲۵.۳۶ درصد اشتغال ایجاد شده در سامانه ملی رصد اشتغال کشور جز شهرستان‌های پیشرو است.
جعفری گفت: در شهرستان اهر نیز از دو هزار و ۲۶۴ تعهد ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه ملی رصد اشتغال، دو هزار و ۵۹ مورد که ۹۰.۹۵ درصد می‌باشد ثبت شده است.
جعفری گفت: شهرستان اهر با ثبت این تعداد اشتغال ایجاد شده در سامانه ملی رصد اشتغال در رتبه یازدهم استانی قرار گرفته است.

به پیج اینستاگرام ، کانال تلگرام  و ایتا “واژه” بپیوندید.

خبرهای مرتبط